کد خبر : 286644
تاریخ انتشار : جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
-

موجه یا غیر‌موجه!؟

غیبت آقای نماینده در مهم‌ترین نشست مسئولین شهرستان قائم‌شهر

غیبت آقای نماینده در مهم‌ترین نشست مسئولین شهرستان قائم‌شهر

به گزارش عصرقائم، صبح پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰، نشستی تخصصی تحت عنوان “هم اندیشی و هم افزایی در راستای توسعه پایدار شهرستان قائم‌شهر” ، به میزبانی شورای شهرستان در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار شد. برای درک اهمیت این نشست، ذیل این یادداشت به تعاریف و مختصر توضیحاتی در خصوص

به گزارش عصرقائم، صبح پنج شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰، نشستی تخصصی تحت عنوان “هم اندیشی و هم افزایی در راستای توسعه پایدار شهرستان قائم‌شهر” ، به میزبانی شورای شهرستان در دانشکده فنی مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار شد.

برای درک اهمیت این نشست، ذیل این یادداشت به تعاریف و مختصر توضیحاتی در خصوص توسعه پایدار خواهم پرداخت:
توسعه پایدار چیست؟

توسعه‌ای که نیازهای حال حاضر را برآورده کند بدون اینکه توانایی‌های نسل‌های آینده را برای رفع نیازهای‌شان به خطر اندازد.

مفهوم توسعه پایدار می‌تواند تعبیرهای مختلفی داشته باشد. اما جوهر اصلی توسعه پايدار رویکردی است که دنبال تعادل برقرار کردن میان نیازهای مختلف و معمولا در حال رقابتی است که ما به عنوان افراد جامعه در پاسخ به محدودیت‌های محیطی، اجتماعی و اقتصادی با آن مواجه هستیم.

توسعه پایدار نیازهای متنوع همه افراد حال حاضر و جوامع آینده را برآورده می‌کند، سلامتی افراد و همبستگی اجتماعی را بالا می‌برد، و فرصت‌های برابری را ایجاد می‌کند. خیلی خلاصه بگوییم که این توسعه پیدا کردن راه‌هایی بهتر برای انجام کارهای فعلی و آینده است.

به عبارتی عمده اقدامات عمرانی، خدماتی، اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی، و… ذیل برنامه توسعه پایدار خواهند بود.

حال اگر بدانیم بخش وسیعی از مشکلاتی که گریبان‌گیر مردم شهرستان قائم‌شهر شده، همچون نیمه‌کاره ماندن پروژه‌های نگین شمال، سه راه شهید مهدوی، پل سوخته کلا و ضعف در انعقاد قراردادها مانند پروژه عمارت چهاردروازه قابل پیشگیری و یا تعیین تکلیف و مرتفع شدن با بررسی سند توسعه پایدار شهرستانی خواهد بود، اهمیت این نشست ملموس‌تر می‌شود.

طی این نشست آیت الله معلمی امام جمعه شهرستان، کیوان مرادیان نماینده مردم در مجلس یازدهم،یحیی یوسف پور فرماندار شهرستان، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرستان و همچنین آحاد رؤسا و مدیران شهرستان حضور بهم رسانیده و نقطه نظراتی در این خصوص و دیگر مسائل مطرح نمودند.

ضمن عرض قدردانی از همه حاضرین نکته قابل تامل و حائز اهمیت این گردهمایی شهرستانی، غیبت کمال علیپور خنکداری، دیگر نماینده مردم در مجلس یازدهم شورای اسلامی‌ در این جلسه است.

اکنون پرسش اینجاست که چرا نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به حضور در استان و همچنین اطلاع‌رسانی قبلی در خصوص این برنامه، غایب چنین نشست مهم و حیاتی بود؟

کدام اقدام و برنامه‌ای می‌تواند از جهت اهمیت، مرتبه‌ای بالاتر از این مهم داشته باشد، که جناب نماینده آن را به همچین نشستی ترجیح داد؟

آیا نمی‌بایست نمایندگان مجلس انقلابی، به قواره ادعاهایشان از هوش و ذکاوت اولویت بندی مسائل و رسیدگی به آنها بهره‌مند باشند؟

آیا اشخاصی در اتاق فکر دفتر مر‌کزی جناب علیپور، مانع از حضور وی در مهم‌ترین نشست شهرستان شدند؟

انتظار می‌رفت آقای علیپور درکی از اهم و مهم مسائل شهرستان را داشته باشد و در برهه‌ای که رسانه‌های حامی کمال علیپور مشوق اصلی تصمیمات احساسی در حوزه عمرانی شهردار سابق بودند، این نماینده اندک ارزشی برای حق اصلی شهروندان کنونی و آیندگان قائل شود.

انتظار می‌رفت کمال علیپور بداند عدم حضور در چنین نشستی که می‌تواند مهم‌ترین مسائل شهرستان ذیل آن رقم‌ بخورد، به معنای تضییع حقوق مردمی‌است که به ایشان رای اعتماد داده‌اند.

ناگفته نماند علی‌رغم حضور این نماینده مجلس، در نشست مطروحه نتایج قابل تاملی برداشت شد و باید به انتظار نشست تا دلیل عدم حضور خود در این نشست مهم را برای افکار عمومی اعلام کند و دید آیا در نشست بعدی شورای شهرستان شرکت خواهد کرد یا خیر.

در انتها باید متذکر شد، جدّیت و تداوم بخشی به نشست های مختص سند توسعه پایدار، نویدش مرتفع سازی معضلات مغفول مانده شهرستان و نیز شروع پروژه‌های اصولی خواهد بود‌.

✍سیدرضا حسینی _ فعال رسانه‌ای

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 − هشت =