کد خبر : 68029
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 دسامبر 2017 - 8:30
-

مواد غذایی که برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود

مواد غذایی که برای دیابتی‌ها توصیه می‌شود

به گزارش قائم آنلاین، متخصص دیابت با بیان اینکه حفظ باکتری‌های مفید بدن با مصرف مواد غذایی حاوی فیبر امکان پذیر است، گفت: با بهبود وضعیت باکتری‌های خوب، سلامت کلی بدن افزایش یافته و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف کاهش می‌یابد. مهیار خسروشاهى در ارتباط با مشکل یبوست در بیماران دچار دیابت اظهارداشت: هر بیمار

به گزارش قائم آنلاین، متخصص دیابت با بیان اینکه حفظ باکتری‌های مفید بدن با مصرف مواد غذایی حاوی فیبر امکان پذیر است، گفت: با بهبود وضعیت باکتری‌های خوب، سلامت کلی بدن افزایش یافته و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف کاهش می‌یابد.

مهیار خسروشاهى در ارتباط با مشکل یبوست در بیماران دچار دیابت اظهارداشت: هر بیمار دیابتی ممکن است دچار یبوست شود که با مصرف غذاهای حاوی فیبر مثل میوه، سبزی و خوردن مایعات کافی و انجام فعالیت‌های ورزشی تاحدی بهبود می‌یابد.

وی با بیان اینکه در موارد یبوست طول کشیده، ممکن است پزشک داروهایی را به بیمار تجویز کند، افزود: بررسی علت بروز یبوست در بیمار دیابتی توسط پزشک متخصص گوارش لازم است.

این متخصص دیابت در پاسخ به اینکه فیبر چگونه باعث سلامت روده می شود؟ گفت: سلامت روده بر هضم غذا، افزایش وزن، سطح انرژی، هورمون ها، عملکرد و بیماری‌های حاد مثل بیماری های قلبی تأثیر می گذارد.

خسروشاهی گفت: باکتری‌های خوب برای بدن ضروری هستند و فیبر آنها را در بدن حفظ می‌کند که با بهبود وضعیت باکتری‌های خوب، سلامت کلی افزایش یافته و خطر ابتلا به بیماری کاهش می‌یابد.

وی بیان داشت: لوبیای سیاه، نخود، کلم بروکلی، آووکادو، نارگیل، انجیر و انواع میوه‌ها و سبزیجات حاوی فیبر است و مصرف آنها جهت حفظ سلامت بدن ضرورت دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =