کد خبر : 68004
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
-

کمبود خواب در زنان باردار منجر به چه بیماری می‌شود؟

کمبود خواب در زنان باردار منجر به چه بیماری می‌شود؟

به گزارش قائم آنلاین،بر اساس نتایج یک بررسی جدید که در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته است، کمبود خواب با دیابت بارداری و قند خون بالا در زنان باردار مرتبط است.  محققان آمریکایی، در تجزیه و تحلیل مطالعات خود دریافتند که مدت زمان خواب کمتر از ۶ ساعت با افزایش ۷/۱ برابری خطر ابتلا به دیابت بارداری

به گزارش قائم آنلاین،بر اساس نتایج یک بررسی جدید که در دانشگاه کالیفرنیا صورت گرفته است، کمبود خواب با دیابت بارداری و قند خون بالا در زنان باردار مرتبط است.

 محققان آمریکایی، در تجزیه و تحلیل مطالعات خود دریافتند که مدت زمان خواب کمتر از ۶ ساعت با افزایش ۷/۱ برابری خطر ابتلا به دیابت بارداری همراه است.

پژوهشگران این مطالعه باور دارند، بارداری موجب بروز تغییرات هورمونی زیادی در بدن می‌شود که منجر به دیابت و در نهایت مقاومت به انسولین می‌شود؛ جفت نیز مقدار زیادی انسولین برای مقابله با این هومورن‌ها تولید می‌کند.

بررسی‌ها نشان داده است، تغییر سبک زندگی زنان باردار، کم‌خوابی، چاقی، اضافه‌وزن و سابقه خانوادگی دیابت از جمله عوامل مهمی‌ هستند که در دیابت بارداری دخیل هستند.

سرپرست و محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «کم‌خوابی زنان باردار قطعا یک عامل مهم در ابتلای آنها به دیابت بارداری است؛ به این دلیل که خواب بر متابولیسم گلوکز اثر می‌گذارد و سطح قند خون بالا می‌تواند منجر به دیابت شود».

دیابت بارداری بین ۳ تا ۷ درصد از بارداری‌ها را در آمریکا تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ علاوه بر آمریکا دیابت یک نگرانی جدی برای مردم آسیا به شمار می‌آید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

14 − 12 =