کد خبر : 65784
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
-

کمک‌های جدی لاریجانی به روحانی برای رفع حصر! خبری از «توبه محصورین» نیست

کمک‌های جدی لاریجانی به روحانی برای رفع حصر! خبری از «توبه محصورین» نیست

به گزارش قائم آنلاین،مشرق، محمد قوچانی، فعال اصلاح‌طلب و مشاور رسانه‌ای دفتر رئیس‌جمهور، روز یکشنبه گذشته در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز درباره مسئله حصر گفته است: در موضوع «حصر» روحانی نمی‌تواند به صراحت عنوان کند که چه گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است. آقای روحانی به خوبی به‌این نکته آگاهی

به گزارش قائم آنلاین،مشرق، محمد قوچانی، فعال اصلاح‌طلب و مشاور رسانه‌ای دفتر رئیس‌جمهور، روز یکشنبه گذشته در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه آرمان امروز درباره مسئله حصر گفته است: در موضوع «حصر» روحانی نمی‌تواند به صراحت عنوان کند که چه گام‌های بلندی در این زمینه برداشته است. آقای روحانی به خوبی به‌این نکته آگاهی دارد که در برخی مقاطع خبر دادن از یک فرایند سیاسی به معنای نفی آن فرایند خواهد بود.

او همچنین می‌گوید: پس از انتخابات سال۹۶ جلسات مفیدی در شورای عالی امنیت ملی برگزار شده که مسأله «حصر» در دستور کار قرار گرفته است. نه تنها اصلاح‌طلبان و بلکه بخش‌هایی از جریان اصولگرایی نیز در این زمینه به آقای روحانی کمک کرده‌اند. بنده از آقای سیدمحمدرضا خاتمی نقل قول می‌کنم که آقای علی لاریجانی در این مسأله در حال کمک به آقای روحانی است و اتفاقا این کمک خیلی جدی است. من حتی اطلاع دارم که دیگر دستگاه نیز با دیدگاهی مثبت به ‌این مسأله نگاه می‌کنند. نمایندگان فراکسیون امید با تشکیل کمیته‌ای با رئیس قوه قضائیه دیدار داشته‌اند. این در حالی است که نیروهای امنیتی نیز با سعه صدر بیشتری با این مسأله برخورد کرده‌اند. آقای روحانی به دلایل منطقی از انعکاس اخبار مربوط به‌این موضوع خودداری می‌کنند تا مسأله حل شود.

*در توضیح اظهارات آقای قوچانی بایستی اشاره کرد که از منظر تحلیلی، تمام رخدادهای اشاره شده در مسئله حصر و مقولاتی که از آن با عنوان «تلاش‌های آقای روحانی» نام برده می‌شود؛ فی‌الجمله رخداد خاص و یا جدیدالولاده‌ای محسوب نمی‌شوند.

باب جلسه و گفتگو در نظام اسلامی همواره باز بوده است و از ۸ سال قبل که ماجرای فتنه با عملگری اصلاح‌طلبان رخ داد؛ همواره ناصحینی از بدنه نظام اسلامی با رئوس این جریان و حتی با رئوس فتنه صحبت کرده و مکالماتی داشته‌اند.

چیزی که جریان چپ و مدعیان پیگیری مسئله «فک حصر بدون توبه» نمی‌خواهند درباره آن توضیح شفاف بدهند و یا شاید مایل به قبول آن نیستند؛ بحث خط قرمز بودن فتنه برای نظام اسلامی و ضرورت تعیّن شروط نظام برای تعیین تکلیف ماجرای حصر است.

چهره‌های مذکور گویی متوجه نیستند که مقام معظم رهبری با همان نشاط و انرژی سال ۸۸، بر این خط قرمز نیز تأکید مؤکد دارند و کیست که نداند معظم‌له و حتی مقامات دفتر ایشان، هنوز که هنوز است حتی با لیدر اصلاح‌طلبان نیز هیچ دیداری نداشته‌اند و این کار نیز صرفاً به دلیل ارائه فرکانس مبنی بر مهم بودن خط قرمز فتنه صورت می‌گیرد.

بحث دیگر در ماجرای حصر، مسئله «ضرورت توبه» است.

بایسته‌های عقلانی و تأکیدات متعدد مقامات ارشد کشور نشان می‌دهد که یگانه راه تغییر در مسئله حصر و انزوای رئوس فتنه، «توبه رسمی از وقایع سال ۸۸» است و لاغیر.

آشکار است که نظام اسلامی در صورتی که این قید مهم و حیاتی را از پرونده حصر حذف کند؛ مرتکب خودزنی شده و نوسانی بزرگ و همسو با جعلیات فتنه‌گران در سال ۸۸ رخ خواهد داد. فلذاست که اهمیت مسئله توبه رسمی فتنه‌گران و تأکید نظام اسلامی بر آن از ضرورت‌های مهم عقلانی نیز برخوردار است که جملگی غیر قابل خدشه هستند.

گفتنیست، رسول منتجب‌نیا و اشرف بروجردی از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً اعلام کرده‌اند که مسئله حصر بزودی و تا آخر امسال به پایان می‌رسد!

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + پانزده =