کد خبر : 64891
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۰۰
-

گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران درباره ترکیه

گزارش کمیته حمایت از خبرنگاران درباره ترکیه

به گزارش قائم آنلاین، گزارش سالانه کمیته حمایت از خبرنگاران نشان می‌دهد ترکیه بیشترین آمار خبرنگاران زندانی را دارد. کمیته جهانی حمایت از خبرنگاران اعلام کرد که ترکیه برای دومین سال پیاپی، در صدر لیست کشورهایی است که بیشترین تعداد خبرنگار محبوس را دارد. این کمیته طی گزارش سالانه خود ارزیابی کرد تا دسامبر سال

به گزارش قائم آنلاین، گزارش سالانه کمیته حمایت از خبرنگاران نشان می‌دهد ترکیه بیشترین آمار خبرنگاران زندانی را دارد.

کمیته جهانی حمایت از خبرنگاران اعلام کرد که ترکیه برای دومین سال پیاپی، در صدر لیست کشورهایی است که بیشترین تعداد خبرنگار محبوس را دارد.

این کمیته طی گزارش سالانه خود ارزیابی کرد تا دسامبر سال ۲۰۱۷، در سراسر جهان ۲۶۲ خبرنگار زندانی شده‌اند که این رقم یک رکورد و البته بحران جهانی در موضوع آزادی رسانه است.

به نوشته وبگاه روزنامه «حریّت» از این رقم، ترکیه با ۷۳ نفر، بیشترین آمار خبرنگاران زندانی را در بین کشورهای جهان دارد. چین و مصر در رتبه بعدی قرار دارند.

این کمیته در گزارش خود نوشت که سرکوب رسانه‌ها و خبرنگاران در ترکیه، از اوایل سال ۲۰۱۶ (و بعد از کودتای نافرجام) آغاز شد و تا به امروز (سال ۲۰۱۷) نیز ادامه دارد.

دولت ترکیه سازمان گولن را عامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ دانسته و به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور از آن زمان ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از ۵۰هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۵۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + یک =