کد خبر : 63466
تاریخ انتشار : شنبه 9 دسامبر 2017 - 10:30
-

حکایت خرج بی‌دریغ آمریکا برای رژیم صهیونیستی

حکایت خرج بی‌دریغ آمریکا برای رژیم صهیونیستی

به گزارش قائم آنلاین،آمریکا تا ابتدای سال ۲۰۱۵، ۷۹ بار از حق وتوی خوداستفاده کرده که ۴۱ بار آن به نفع صهیونیست‌ها، رژیم صهیونیستی و منافع آن و ۳۳ بار آن علیه فلسطین و کشورهای عربی بوده است. به گزارش پایگاه خبری «العهد»، آمریکا آخرین حق وتوی خود در این خصوص را برای ناکام گذاشتن

به گزارش قائم آنلاین،آمریکا تا ابتدای سال ۲۰۱۵، ۷۹ بار از حق وتوی خوداستفاده کرده که ۴۱ بار آن به نفع صهیونیست‌ها، رژیم صهیونیستی و منافع آن و ۳۳ بار آن علیه فلسطین و کشورهای عربی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری «العهد»، آمریکا آخرین حق وتوی خود در این خصوص را برای ناکام گذاشتن لایحه گروه عربی سازمان ملل درباره پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی تا آغاز سال ۲۰۱۷ استفاده کرد بنابراین عجیب و غریب نیست که امروز در اواخر سال ۲۰۱۷ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بیاید و حکم امضا شده در سال ۱۹۹۵ درباره به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را از آرشیو درآورده و آن را روی میز گذاشته و امضا کند و ساز و کار انتقال سفارت کشورش به قدس را فراهم کند .در اینجا کارنامه سیاه آمریکا در استفاده از حق وتوی خود علیه فلسطینیان را مرور می‌کنیم.

-۲۶ ژوئیه ۱۹۷۳ آمریکا به پیش نویس قطعنامه محکومیت اسرائیل در ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی که از سوی هند، اندونزی، پاناما، سودان، یوگسلاوی، پرو و گینه ارائه شده بود وتو کرد.
-۲۳ ژانویه ۱۹۷۶ آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را که بر حق ملت فلسطین در مطالبه حق تعیین سرنوشت خود و ایجاد کشور آزاد در فلسطین تاکید می کرد و از سوی پاکستان، پاناما، تانزانیا و رومانی ارائه شده بود وتو کرد.

-۲۶ ژانویه ۱۹۷۶ آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را درباره حق ملت فلسطین برای پیگیری حق تعیین سرنوشت خود و درخواست از اسرائیل برای عقب نشینی از همه اراضی فلسطینی را وتو کرد.
-۲۵ مارس ۱۹۷۶ آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را که در آن از اسرائیل خواسته شده بود به حفظ اماکن مقدسه پایبند باشد و دست از هر کاری علیه ساکنان عرب در سرزمین های اشغالی بردارد و از سوی گروهی از کشورهای جهان سومی ارائه شده بود به درخواست اسرائیل وتو کرد.
-۲۹ ژوئن ۱۹۷۶ آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که بر حق ملت فلسطین در قضیه بازگشت آوارگان و حق آنها تعیین سرنوشتشان تاکید داشت و از سوی گویان، پاکستان، پاناما و تانزانیا ارائه شده بود وتو کرد.
-۳۰ آوریل ۱۹۸۰ آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را که خواهان احقاق حقوق ملت فلسطین از طریق شراکت سازمان آزادی بخش فلسطین در بحث و گفت وگوها نظیر حقوق کشورهای عضو سازمان ملل که از سوی تونس ارائه شده بود وتو کرد.

-۲ آوریل ۱۹۸۲ آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را وتو کرد که در آن مخالفت اسرائیل با توافقنامه های چهارگانه ژنو و تلاش این رژیم در ترور بسام الشکعه شهردار نابلس را محکوم می کرد.
-۲۰ آوریل ۱۹۸۲ آمریکا قطعنامه محکومیت حمله اسرائیل به مسجد الاقصی را وتو کرد.

-۶ آگوست ۱۹۸۲ آمریکا قطعنامه محکومیت عمل نکردن اسرائیل به قطعنامه های ۵۱۶ و ۵۱۷ شورای امنیت که از سوی اردن ارائه شده بود وتو کرد.
-۲ آگوست ۱۹۸۳ آمریکا پیش نویس قطعنامه علیه شهرک سازی‌های اسرائیل را وتو کرد.

-۱۳ سپتامبر ۱۹۸۵ آمریکا پیش نویس قطعنامه محکومیت اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را وتو کرد.

-۳۰ ژانویه ۱۹۸۶ آمریکا پیش نویس قطعنامه محکومیت تجاوزات اسرائیل در مسجد الاقصی و رد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را وتو کرد.
-۱ فوریه ۱۹۸۸ آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را که در آن از اسرائیل خواسته شده بود با اجرای توافقنامه‌های چهارگانه ژنو موافقت کند و دست از اقدامات تلافی جویانه علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی را بردارد، وتو کرد.
-۱۵ آوریل ۱۹۸۸ آمریکا پیش نویس قطعنامه ‌ای را که در آن اسرائیل را به پایبندی به توافقنامه‌های چهارجانبه ژنو دعوت می کرد و رژیم اشغالگر را به دلیل استفاده از سیاست مشت آهنین در سرکوب انتفاضه فلسطینیان در اراضی اشغالی در پی تبعید هشت فلسطینی محکوم می کرد وتو کرد.
-۱۴ دسامبر ۱۹۸۸ آمریکا پیش نویس قطعنامه محکومیت حمله اسرائیل به خاک لبنان در نهم دسامبر همان سال را وتو کرد.
-۱۷ فوریه ۱۹۸۹ آمریکا قطعنامه محکومیت سیاست های اسرائیل در اراضی اشغالی را وتو کرد.
-۱۹ ژوئن ۱۹۸۹ آمریکا پیش نویس قطعنامه محکومیت سیاست های اسرائیل در اراضی اشغالی را وتو کرد.
-۷ نوامبر ۱۹۸۹ پیش نویس قطعنامه محکومیت سیاست های اسرائیل در اراضی اشغالی را وتو کرد.

-۳۱ مه ۱۹۹۰ آمریکا پیش نویس قطعنامه دعوت برای اعزام کمیته بین المللی تحقیق درباره فردی که مرتکب قتل هفت فلسطینی شده بود وتو کرد.

-۱ ژوئن ۱۹۹۰ آمریکا پیش نویس قطعنامه اعزام کمیته ای بین المللی به اراضی اشغالی عربی برای پیگیری واقعیت رفتارهای سرکوبگرانه اسرائیل علیه ملت فلسطین که از سوی کشورهای عضو عدم تعهد ارائه شده بود وتو کرد.
-۲۰ مارس ۱۹۹۵ آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را که در آن از اسرائیل خواسته شده بود حکم مصادره اراضی قدس شرقی را متوقف کند وتو کرد.

-۷ مارس ۱۹۹۷ آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را که در آن از مقامات اسرائیل خواسته شده بود همه فعالیت های شهرک سازی را متوقف کند وتو کرد.
-۲۷ مارس ۲۰۰۱ آمریکا پیش نویس قطعنامه‌ای را که در آن اجازه تشکیل نیروی ناظر سازمان ملل در کرانه باختری و نوار غزه داده شده بود، وتو کرد.
-۱۴ دسامبر ۲۰۰۱ آمریکا پیش نویس قطعنامه ای که در آن توقف فوری حوادث خشونت بار اسرائیل و فلسطین خواسته شده بود وتو کرد.
-۲۳ دسامبر ۲۰۰۲ آمریکا پیش نویس قطعنامه محکومیت اسرائیل به دلیل کشتار کارکنان برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل و همچنین تخریب عمدی انبار برنامه جهانی غذا در سرزمین های فلسطینی را وتو کرد.
-۱۶ سپتامبر ۲۰۰۳ آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را که در آن از اسرائیل خواسته شده بود تهدیدها درباره تصفیه یاسر عرفات رئیس فقید تشکیلات خودگردان متوقف کند وتو کرد.
-۱۴ اکتبر ۲۰۰۳ آمریکا پیش نویس قطعنامه ای که اسرائیل را از گسترش ساخت دیوار حائل در اراضی فلسطینی منع می کرد، وتو کرد.
-۲۵ مارس ۲۰۰۴ آمریکا پیش نویس قطعنامه محکومیت اسرائیل در قضیه ترور شیخ احمد یاسین بنیانگذار جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را وتو کرد.
-۵ اکتبر ۲۰۰۴ آمریکا پیش نویس قطعنامه ای که در آن از رژیم اشغالگر خواسته شده بود شهرک سازی ها را متوقف و از نوار غزه عقب نشینی کند وتو کرد.
-۱۳ ژوئیه ۲۰۰۶ آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را که در آن توقف شهرک سازی ها در نوار غزه و آزادی گلعاد شالیت، اسیر اسرائیلی نزد حماس در ازای آزادی اسرای فلسطینی حاضر در زندان های اسرائیل درخواست داده بود وتو کرد.
-۱۱ نوامبر ۲۰۰۶ آمریکا پیش نویس قطعنامه محکومیت جنایت اسرائیل در بیت حانون نوار غزه که با شهادت ۲۰ نفر و زخمی شدن ده ها نفر دیگر همراه بود وتو کرد.
-۱۸ مارس ۲۰۱۱ آمریکا پیش نویس قطعنامه محکومیت شهرک سازی های اسرائیل از سال ۱۹۶۷ در کرانه باختری و قدس و غیرقانونی خواندن آن را وتو کرد.
– ۳۰ دسامبر ۲۰۱۴ آمریکا قطعنامه ای عربی که خواهان اعلام تشکیل کشور فلسطین و پایان اشغالگری اسرائیل در خلال سال ۲۰۱۷ شده بود وتو کرد.
این‌ها اقدامات علنی و آشکار آمریکا در حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی است اما حمایت‌های غیرعلنی و مخفیانه از این رژیم که در همه سطوح وجود داشته بخصوص در زمینه کمک‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی و فناوری‌های نوینی که آمریکا در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد تا به تجاوز و کشتار خود علیه فلسطینیان ادامه داده و مقاومت آنها را سرکوب کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + پنج =