کد خبر : 62449
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
-

برنامه ویژه سفر آتی ماکرون به قطر

برنامه ویژه سفر آتی ماکرون به قطر

به گزارش قائم آنلاین،ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که در سفر رئیس‌جمهور فرانسه به قطر، تلاش می‌شود تا قراردادهای تسلیحاتی و حمل‌و نقل با این کشور نهایی شوند. منابع نزدیک به ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کردند که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور احتمالا در جریان سفر روز پنجشنبه به قطر قراردادهایی در زمینه مسایل نظامی و حمل‌ونقل

به گزارش قائم آنلاین،ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که در سفر رئیس‌جمهور فرانسه به قطر، تلاش می‌شود تا قراردادهای تسلیحاتی و حمل‌و نقل با این کشور نهایی شوند.

منابع نزدیک به ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کردند که «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور احتمالا در جریان سفر روز پنجشنبه به قطر قراردادهایی در زمینه مسایل نظامی و حمل‌ونقل با این کشور نهایی خواهد کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، قطر در نظر دارد که بیش از ۱۲ فروند جنگنده رافائل از فرانسه بخرد و این در شرایطی است که در سال ۲۰۱۵ هم ۲۴ فروند هواپیما به ارزش حدود ۶ میلیارد یورو (۷٫۱۱ میلیارد دلار) از فرانسه خریده بود. انتظار می‌رود که در جریان سفر آتی ماکرون قرارداد خرید هواپیماها نهایی شوند.

۲ طرف برای خرید ۳۰۰ دستگاه خودروی نظامی VBCI از فرانسه در حال مذاکره هستند که ارزش آن حدود ۳ میلیارد یورو برآورد شده است.

فرانسه یکی از مهمترین شرکای بازرگانی و سیاسی قطر است و از زمانی که شماری از کشورهای عرب، قطر را تحت فشار گذاشته‌اند نقش فرانسه در ارتباط با قطر پررنگ‌تر شده است.

علاوه بر فرانسه، آمریکا، روسیه و بریتانیا از دیگر شرکای قطر در زمینه معامله‌های تسلیحاتی هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 6 =