کد خبر : 292654
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
-

سارا روستاپور: دوست داشتم باز هم در حوزه کودک فعال باشم

سارا روستاپور: دوست داشتم باز هم در حوزه کودک فعال باشم

عوامل برنامه “پاشو پاشو کوچولو” در نشستی با مدیران صداوسیما از دغدغه های این برنامه کودکانه گفتند و در عین حال پاسخگوی تماس های مردمی شدند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی معاونت سیما، عوامل برنامه “پاشو پاشو کوچولو” امروز سه شنبه، ۲۱ دی ماه در امور مخاطبان روابط عمومی سازمان صداوسیما پاسخگوی تماس های مردمی‌ با سامانه ۱۶۲ بودند.

عوامل این برنامه بیش از یک ساعت پای صحبت های مخاطبانشان نشستند و به ۱۷۰ تماس تلفنی پاسخ دادند. پس از این پاسخگویی نیز نشست خبری برنامه در اداره کل روابط عمومی صداوسیما برگزار شد.

پریسا گرجی، مدیر گروه خردسال شبکه کودک در این نشست با بیان اینکه در فصل دوم برنامه “پاشو پاشو کوچولو” که از نوروز ۱۴۰۰ آغاز شده و تا پایان اسفند در ۵۳ قسمت  میهمان خردسالان خواهیم بود گفت: در فصل جدید که سال ۱۴۰۱ است، جشنواره نوروزی با رویکرد جدید، فضای نو و  بازیگران جدید برگزار خواهیم کرد.

گرجی با اشاره به تماس مخاطبان با عوامل برنامه اظهار کرد: امروز تماس ها فوق العاده بود و این نشان می دهد که خردسالان توانستند ارتباط خوبی با این برنامه داشته باشند و به غیر از نظرسنجی‌های سازمان صداوسیما، این برنامه توانست بالای ۶۰ درصد در روزهای اولیه مخاطب جذب کند. همچنین مادرهای زیادی امروز با من صحبت کردند و ما باید همواره تعامل دوسویه با مخاطب داشته باشیم و بدانیم نیاز مخاطبان چیست و برای بهتر شدن برنامه باید چه کنیم.

مدیر گروه خردسال شبکه کودک همچنین مهمترین مقوله در برنامه سازی حوزه کودک را تعاملی بودن برنامه دانست و توضیح داد: می‌کوشیم برنامه، هنگام ضبط به سمت و سویی برود که بتوانیم با مخاطبان برنامه تعامل داشته باشیم. برنامه سازی تعاملی موجب همزاد پنداری با برنامه می‌شود و زمانی که خردسالان برنامه را ببینند با آن ارتباط می‌گیرند و خوشبختانه امروز ما با ارتباط پرشور خانواده ها روبرو شدیم.

تنوع و جذابیت، راز موفقیت “پاشو پاشو کوچولو” 

در ادامه این نشست حسین الفت پور، تهیه کننده برنامه “پاشو پاشو کوچولو” نیز با اشاره به تماس های مخاطبان با سامانه ۱۶۲ گفت: بازخورد امروز مخاطبان از این برنامه بی نظیر بود. پخش این برنامه از همان سالی که آغاز شد (سال ۱۳۹۹) ۶۳ درصد مخاطب داشت که ۴۲ درصد آن‌ها مخاطبان وفادار بودند و این اولین برنامه در حوزه کودک بود که توانسته ۴۲ درصد مخاطب وفادار برای خود جذب کند.

وی ادامه داد: با حمایت مدیریت شبکه با بودجه متمرکز صداوسیما، برنامه با این حجم وسیع تولید و ساخته شد. ساخت این گونه برنامه‌ها همیشه مورد توجه کودکان ایران زمین بوده است و راز موفقیت این برنامه، تنوع و جذابیت است که ذهن مخاطب را درگیره کرده است.

یوسف سرشار، کارگردان برنامه “پاشو پاشو کوچولو” هم در بخشی دیگر از این نشست خبری با اشاره به اینکه این برنامه پس از گذشت ۴ سال از تأسیس شبکه کودک به شکل رسمی تصویب و در سال ۱۳۹۹ روی آنتن شبکه پویا رفت گفت: این برنامه تلاش کرد از تمامی ظرفیت های موجود بهره ببرد و با حداقل بودجه تولید شود.

وی با تأکید بر اینکه کار برای کودک خاص و متفاوت است گفت: این برنامه تنها برنامه ای بود که با بودجه یکساله اش ۸۵ قسمت آن تولید شد. قسمت اول این برنامه ۲۱۰ قسمت بود که اگر حمایت سازمان از شبکه کودک  نبود به مرحله تولید نمی رسید.

سرشار سپس با بیان اینکه با ساخت این برنامه ذائقه خردسالان را شناخته ایم و می دانیم نیازشان چیست بیان کرد: این برنامه توانست آموزش های پیش از دبستان ۸۵ درصد خردسالانی که در کل کشور به چنین آموزش هایی دسترسی ندارند، امکان پذیر کند.

این برنامه با وسواس تهیه شد

همچنین سارا روستاپور، مجری و بازیگر “پاشو پاشو کوچولو” هم در ادامه از تجربه حضورش در برنامه کودک گفت.

روستاپور یادآور شد: چند سالی می‌شود که دیگر اجرا نمی‌کردم اما زمانی که کارگردانی این فصل، طرح اجرایش را به من دادند پذیرفتم چون دوست داشتم در حوزه خردسال باز هم فعالیت داشته باشم.

این مجری برنامه های کودک همچنین با بیان اینکه در همه مراحل کارشناسان حوزه کودک همراه تیم برنامه ساز هستند و نظارت کامل روی ساخت برنامه‌ها دارند گفت: طراحی “پاشو پاشو کوچولو” با وسواس و با دقت زیادی انجام شد و همین امر باعث شد به دل مخاطب شبکه پرمخاطب کودک بنشیند. باید روی ساخت برنامه‌های حوزه خردسال و کودک سرمایه گذاری شود.

سارا روستاپور در پایان با اشاره به اینکه در شبکه کودک می‌بایست به کودکان وخردسالان آموزش داد تا آنها با مهارت های زندگی آشنا شوند، اظهار کرد: ما باید بتوانیم مسائل حوزه سلامت شخصی  این دو گروه سنی را با زبان کودکانه و ساده آموزش بدهیم.

امیر حسین انصافی، بازیگر “پاشو پاشو کوچولو” هم در این نشست با اشاره به اینکه اجرای آیتم های نمایشی در این برنامه شبیه تئاتر کودک بود و  تخصصی به آن نگاه شده است، گفت: ما بخش های اجرایی داشتیم که ویژگی تئاتر عروسکی داشت، آیتم های نمایشی این برنامه، تئاتر کودک و نوجوان بود و تخصصی به حوزه خردسال پرداخت که برای من کاری متمایز و جذاب بود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه ما آموزش همزمان شعر، ترانه و موسیقی را داشتیم و در تماس هایی که مخاطبان در واحد ۱۶۲ سازمان با ما داشتند، آیتم “با من بخوان” را خیلی دوست داشتند و غالب خردسالان ترانه‌های آن را حفظ کرده بودند و این یک قدم مثبت و نویی در حوزه کار در گروه خردسال است.

انصافی همچنین تاکید کرد: انشالله با تدابیری که برای فصل جدید “پاشو پاشو کوچولو” اندیشیده شده و بخش های جذاب تری که مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد را در دست ساخت داریم.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست حسین قرایی، مدیر کل روابط عمومی صداوسیما با تأکید بر اینکه کار و سخن در حوزه ادبیات کودک و نوجوان زمان زیادی را می طلبد که در این مجال نمی‌گنجد، خاطرنشان کرد: به تمامی‌ شما عوامل برنامه “پاشو پاشو کوچولو” خدا قوت می‌گویم و امیدوارم عمیق تر به موضوع کودک و خردسال پرداخته شود.

سارا روستاپور: دوست داشتم باز هم در حوزه کودک فعال باشم

سارا روستاپور: دوست داشتم باز هم در حوزه کودک فعال باشم

سارا روستاپور: دوست داشتم باز هم در حوزه کودک فعال باشم
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 9 =