کد خبر : 290929
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵
-

زاکانی: کم توجهی به عنصر و جوهره فکری پژوهش مشکلات امروز شهرهاست

زاکانی: کم توجهی به عنصر و جوهره فکری پژوهش مشکلات امروز شهرهاست

شهردار تهران تاکید کرد: : اساس مشکلاتی که امروز شهرها با آن دست به گریبان هستند کم توجهی به عنصر و جوهره فکری پژوهش هاست.

به گزارش عصرقائم، علیرضا زاکانی در سیزدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری و هشتمین جشنواره پژوهش و آموزش در مدیریت شهری و روستایی گفت: ما در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی هستیم و عزت و قدرت چیزی است که در راستای دانایی و توانایی برای ما حاصل می شود.

وی افزود: بی تردید دانایی که مقدمه توانایی است با پژوهش، فکر و خلاقیت میسر خواهد بود. این افتخار ماست که در هفته پژوهش با دریافت ۲۰۲۹ اثر در ۱۶ موضوع و در قالب این جشنواره بتوانیم مسیری را دنبال کنیم که نتیجه آن گره گشایی از کار شهرهاست و افق های پیش رو را در مسیر جنبه های متعالی هموار می کند.

شهردار تهران ادامه داد: هنگامیکه به گام دوم انقلاب توجه می کنیم نیاز به ساختن و الگو شدن را احساس می کنیم. جشنواره پژوهش و نوآوری سه محور اساسی برای شهرها در قالب مدیریت شهری، بازگشایی شهر در پساکرونا و رصد مدیریت شهری را در پایان سده اخیر مورد تاکید قرار می دهد. اگر انقلاب اسلامی در ابتدا به سرعت مورد توجه قرار گرفت امروز نیز نیازمند الگوهایی است که تحقق شعارهای انقلاب اسلامی را در عمل نمایان کند. امروز نیازمند این هستیم که در شهرها و روستاها از ویژگی های انقلاب اثرهای قابل رویت را به تصویر بکشیم که برای تحقق این مهم بحث اراده، عمل و گام های بلند باید مد نظر قرار گیرد.

زاکانی با تاکید بر اینکه اگر به راه صد ساله گذشته در جشنواره پژوهش و نوآوری توجه شود. باید سه عنصر عدلیه، نظمیه و بلدیه مورد توجه قرار گیرد، گفت:اگر ویژگی دوم این جشنواره که برای پس از اتمام پاندمی جهانی کروناست مورد توجه قرار گیرد. حرکت های جمعی و روح جمعی شهر در حقیقت مورد توجه قرار گرفته، در گام دوم خود را مکلف به ساختن جامعه اسلامی می دانیم و در این مسیر نقش شهرها و مدیریت یکپارچه شهری و مشارکت مردم و نقش نخبگان در این حرکت بزرگ از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی ادامه داد: اساس مشکلاتی که امروز شهرها با آن دست به گریبان هستند کم توجهی به عنصر و جوهره فکری پژوهش هاست. در حقیقت امر علم و دانش و فکر ظرفیتی خلق می کند که می توانیم از انباشت مسائل و مشکلات بکاهیم و امنیت، آسایش و رفاه و عدالت را در آینده به ارمغان بیاوریم.

وی تاکید کرد: مدیر جهادی خود را جدا از فکر واندیشه نمی داند و مرتبا به آنها رجوع می کند. دستاوردهای درست اندیشه ای را مورد استفاده قرار می دهد و با اراده دنبال می کند. این امر باعث می شود آینده خوبی محقق شود و این موضوعی است که امروز در سرلوحه مدیریت ما قرار گرفته است.

شهردار تهران در پایان این مراسم و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آنچه که در گذشته مدیریت شهری در حوزه های مختلف اتفاق افتاده است، گفت: من نسبت به گذشته زیاد حرف نمی زنم، هر کس که کار خوبی در گذشته انجام داده قدردان آن هستیم و این اقدامات را دنبال می کنیم و ضعف ها را تکرار نخواهیم کرد تا آینده روشنی رقم بزنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =