کد خبر : 288282
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
-

خدمات پستبار به جامعه پستی کشور

خدمات پستبار به جامعه پستی کشور

پستبار، یکی از بزرگترین هاب آنلاین پستی در کشور، با تکیه بر تکنولوژی های نوین پستی و تیمی مجرب، توانسته است خدماتی بی بدیل را به جامعه پستی کشور ارائه کند.

به گزارش عصرقائم، بنابر اعلام پست بار، برای استفاده از خدمات پستبار تنها می‌بایست به سایت postbar.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت سفارش را به سادگی هرچه تمام‌تر انجام دهید. در ادامه این مقاله و به بهانه آشنایی بیشتر با این هاب پستی به برخی خدمات پستبار و سوالات متداول در این باره می‌پردازیم.

شرح خدمات پستبار

حساب کاربری در پستبار

خدمات پستبار به جامعه پستی کشور

برای ایجاد حساب کاربری در پستبار کافی است، شماره همراه خود را به همراه کد ملی در کادرهای مورد نظر وارد کرده و منتظر دریافت کد تایید بمانید. در مراحل بعد و هنگام استفاده از سرویس هایی مانند cod علاوه بر شماره همراه و کد ملی ، سایر مشخصات  احراز هویت نیز از شما درخواست خواهد شد. پر واضح است که اطلاعات مذکور کاملا محرمانه خواهد ماند.

خدمات بسته‌بندی و لفاف‌بندی

خدمات پستبار به جامعه پستی کشور

خدمات پستبار

یکی از خدمات پستبار به مشتریان خود، ارائه خدمات بسته‌بندی و لفاف‌بندی است. به منظور استفاده از این سرویس لازم است در زمان ثبت سفارش گزینه استفاده از خدمات بسته‌بندی را نیز انتخاب کنید. بدین ترتیب متناسب با مرسوله شما، بسته‌بندی مورد نیاز نیز برای شما انجام شده و امنیت و کیفیت سفر پستی برای آن تضمین می‌شود.

کارتن‌های بسته‌بندی در ۶ سایز

سایز ۱ (طول ۲۰cm، عرض ۱۴cm، ارتفاع ۱۰cm )

سایز ۲ (طول ۲۷cm،  عرض ۲۰/۵cm، ارتفاع ۱۶/۵cm )

سایز ۳ (طول ۳۰/۵cm، عرض ۲۰/۵cm، ارتفاع ۱۹/۵cm )

سایز ۴ (طول ۴۰cm، عرض ۲۶cm، ارتفاع ۲۰cm )

سایز ۵ (طول ۵۰cm، عرض ۲۵cm، ارتفاع ۲۵cm )

سایز ۶ (طول ۶۰cm، عرض ۳۵cm، ارتفاع ۳۲cm )

رهگیری مرسولات پستی

خدمات پستبار به جامعه پستی کشور

برای رهگیری و اطلاع از موقعیت بسته پستی، در صورت استفاده از سرویس پستبار، می‌بایست کد رهگیری دریافتی در زمان ثبت سفارش، در قسمت رهگیری درج شود. بدین ترتیب فرستنده در هر لحظه می‌تواند از موقیت مکانی بسته خود مطلع شود.

زمان جمع‌آوری در خدمات پستبار

زمان‌بندی جمع‌آوری سفارش‌هایی که درخواست آنها تا قبل از ساعت ۸ صبح باشد، همان روز تا ساعت ۱۹ و زمان جمع‌آوری سفارشاتی که پس از ساعت ۸ صبح ثبت شوند، در اولین روزکاری بعد از ثبت سفارش خواهد بود .

تاخیر و پرداخت غرامت

مدت زمان ارسال بسته طبق SLA  مندرج در توضیحات هر فعال پستی قید گردیده. بارهایی که مدت زمان ارسال  بیش از زمان مندرج در جدول SLA ارسال و تحویل شوند مشمول غرامت  تاخیر در ارسال خواهند شد که می بایستی از طریق eop.post.ir  ثبت گردد.

COD و پس کرایه

برای استفاده از سرویس پس کرایه یا COD مبلغ ۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال داخل کیف پول بلوکه خواهد شد. در صورت  درخواست کنسل کردن حساب پس کرایه، چنانچه تعداد سفارش های پس کرایه ثبت شده زیر۱۰ سفارش باشد مبلغ عودت و در صورت ثبت سفارش بالای ۱۰ تا، مبلغ عودت نخواهد شد و از مبلغ بلوکه شده می‌توان به جای هزینه سفارش پیش کرایه استفاده کرد.

تعهدات بیمه در خدمات پستبار

کلیه مرسولات تا درب محل گیرنده دارای بیمه می باشد و پس از تحویل به گیرنده و دریافت امضای گیرنده، هیچ گونه غرامتی پرداخت نخواهد شد  لذا گیرنده بایستی از دریافت مرسوله آسیب دیده خودداری نماید.

شرکت تنها در صورتی غرامت خسارت مرسوله را پرداخت می‌نماید که خود، کالا را بسته‌بندی نموده باشد. همچنین بیمه انتخاب شده متضامن کالاهایی که دارای بسته بندی استاندارد نمی‌باشند، نخواهد بود.

مشتریانی که بیش از ۲ بار در ۱۰۰ مرسوله درخواست خسارت نمایند هیچگونه خسارتی حتی با رعایت شروط فوق پرداخت نخواهد شد.

در صورت دست دوم بودن کالا، قیمت کالای نو مشابه پس از برآورد  معادل ۵۰% قیمت کالای نو تا سقف بیمه درخواست شده پرداخت می‌شود.

در زمان درخواست غرامت برای مرسولات ثبت شده با سرویس پست بار، می‌بایستی  مشخصات کارت ملی متقاضی غرامت (تصویر کارت ملی)، آدرس و شماره حساب در بخش مشخصات متقاضی غرامت   در لینک eop.post.ir درج گردد.

ممنوعات پستی

ممنوعات پستی در خدمات پستبار به شرح ذیل می‌باشند: مایعات ، مرسولات شکستنی، تجهیزات ماهواره، فیلترشکن‌ها، دارو، مشروبات الکی و مواد مخدر، تجهیزات نظامی، لوازم جنسی، مواد محترقه، اسکریپت‌های غیرمجاز، لوازم قمار، تجهیزات مخابراتی غیرمجاز، تجهیزات جاسوسی، اقلام مستهجن، فالگیری و رمالی، پول نقد، چک، سفته، اوراق بهادار  و جواهرات، فرش، مدارک شناسایی، اسناد و همچنین در ارسال به سایر کشورها هم پس از دریافت مرسوله توسط فعال پستی به شما اعلام خواهد شد که مرسوله جزء  ممنوعات پستی به کشور مقصد مورد نظرشما هست یا خیر.

خدمات پستبار به جامعه پستی کشور
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 3 =