کد خبر : 318508
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
-

ماجرای تلف شدن گوزن زرد ایرانی در لرستان چه بود

ماجرای تلف شدن گوزن زرد ایرانی در لرستان چه بود

محیط زیست مازندران اعلام کرد همه شرایط انتقال این گوزن زرد ایرانی با رعایت شیوه نامه‌های استاندارد انجام شده بود.

به گزارش عصرقائم، دیروز خبری در خصوص تلف شدن یک راس گوزن زرد ایرانی در مجتمع کشت و صنعت فجر صفای لرستان رسانه‌ای شد، گوزنی که آذرماه امسال از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به این مجتمع منتقل شده بود.

مسئولان مجتمع کشت و صنعت فجر صفای لرستان در خصوص علت تلف شدن این گوزن اعلام کردند به محض انتقال این گوزن‌ها به این مجتمع علائمی از بیماری در خود نشان می‌دهد که دامپزشک گوزن را بیهوش می‌کند تا درمان‌هایی روی این گونه انجام شود، اما متاسفانه به درمان جواب نمی‌دهد و تلف می‌شود.

کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: تاکنون ۱۴ راس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به لرستان و ارومیه منتقل شده است.

وی با بیان اینکه ۸ راس گوزن زرد به لرستان منتقل شده بود، افزود: همه شرایط انتقال این گوزن‌ها از زنده گیری، بیهوشی تا انتقال به مقصد با رعایت استاندارد‌ها انجام شده است.

ربیعی ادامه داد: همه گوزن‌های از ساری به سایت‌های نگهداری در ارومیه و لرستان با همین شرایط منتقل شدند و اینکه چگونه فقط این یک راس گوزن در لرستان تلف شده است و بقیه گوزن ها سالم هستند نشان می دهد فرایند انتقال بدرستی انجام شده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران با بیان اینکه این گوزن چند روز بعد از انتقال به لرستان تلف شده بود، گفت: گوزن تلف شده در زمان انتقال از ساری به مجتمع کشت و صنعت فجر صفای لرستان پیر بود، اما بیمار نبود.

وی افزود: تلف شدن موجودات در حیات وحش غیرعادی نیست و شاید این اتفاق به خاطر سن بالا ، استرس‌های محیطی یا تغذیه اتفاق افتاده باشد که نیاز به بررسی دارد.

ربیعی با بیان اینکه گوزن تلف شده در لرستان ۱۳ یا ۱۴ ساله بود، افزود: گوزن‌های زرد ایرانی در شرایط اسارت تا ۱۷ سال هم می‌توانند زنده بمانند.

ماجرای تلف شدن گوزن زرد ایرانی در لرستان چه بود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − 7 =