کد خبر : 318379
تاریخ انتشار : شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
-

دوره تربیت طلاب قرآنی «تبیان تا تبیین» برگزار می‌َشود

دوره تربیت طلاب قرآنی «تبیان تا تبیین» برگزار می‌َشود

حجت‌الاسلام تقی‌زاده، ضمن بیان ضرورت جهاد تبیین، به عنوان یک فریضه قطعی و فوری پیش روی جامعه امروز تأکید کرد: تمامی افرادی که می‌خواهند پیشگام این میدان باشند، بدون شک باید به معارف ناب دین مسلح شوند و طلاب باید از کنشگران اصلی این عرصه باشند.

به گزارش عصرقائم، حجت‌الاسلام تقی‌زاده -رئیس سازمان دارالقرآن الکریم- با اعلام این خبر گفت: در لبیک به ندای رهبری در جهاد تبیین و برای اقامه فعالیت‌های قرآنی، نیاز است در تمامی کشور، یک شبکه عظیم نیروی انسانی از طلاب به وجود آید.

وی افزود: در همین راستا «سازمان دارالقرآن کریم با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و معاونت تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور، دوره تربیت طلبه قرآنی با عنوان «تبیان تا تبیین» را با هدف جذب و پرورش طلبه‌های مستعد جهت فعالیت در زمینه‌های قرآنی و زمینه‌سازی برای لبیک به فریضه قطعی جهاد تبیین را برگزار می‌کند.

حجت الاسلام تقی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: هدف نهایی از این دوره این است که شبکه ای از طلاب که به معارف قرآنی و مهارت‌های میدانی مسلح شده‌اند در سراسر کشور شکل بگیرد و عملیات‌های بزرگی با این شبکه اجرایی شود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه گام اول این طرح در دو مرحله مجازی و حضوری و به شکل رایگان برای طلاب برادر برگزار می‌گردد افزود: «مرحله مجازی این دوره از تاریخ ۶ بهمن ماه تا تاریخ ۲۷ بهمن ماه به مدت چهار هفته است و هر پنج شنبه ۳ ساعت فیلم ضبط شده در اختیار شرکت کنندگان قرار می‌گیرد و این افراد تا جمعه شب وقت دارند فیلم‌ها را مشاهده کنند. در این مرحله اساتید تراز اول کشور مانند حجج اسلام عابدینی، بهجت‌پور، حاج ابوالقاسم، قاسمیان، پناهیان، عالم زاده نوری، دسمی، صبوحی و امینی‌نژاد به صورت مجازی مباحثی را پیرامون قرآن کریم و روش استفاده از این کتاب آسمانی در حل مسائل زندگی بیان کرده و در انتهای مرحله مجازی آزمونی از مباحث ارائه شده توسط اساتید برگزار می‌گردد که نفرات برتر مرحله مجازی از استان‌های مختلف، متناسب با تعداد شرکت کنندگان هر استان،به شرکت در دوره حضوری دعوت می شوند. مرحله حضوری به مدت ۱۳ روز از تاریخ ۵ الی ۱۷ فروردین خواهند بود و مخاطبین از اساتید برتر کشوری به صورت حضوری و فشرده بهره مند خواهند شد. پس از پایان این مرحله و ارزیابی، منتخبین دوره حضوری به عضویت شبکه ملی طلاب قرآنی در خواهند آمد.

وی در مورد مخاطبین دوره مقدماتی تبیان تا تبیین گفت: در گام اول، طلاب برادر از پایه های ۲ تا ۸ مخاطب اصلی این دوره هستند اما سایر طلاب حوزه های علمیه نیز امکان شرکت در مرحله مجازی را دارند. این دوره مخصوص طلاب برادر طراحی شده است و به زودی دوره‌ای متناسب با طلاب خواهر، توسط سازمان دارالقرآن الکریم طراحی و اجرا خواهد شد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به ادامه این طرح در ماه‌ها و سال‌های آینده گفت: قطعا تحقق هدف این دوره، نیازمند استمرار و تدریج است و این دوره گام ابتدایی از یک طرح بلند مدت دو تا سه ساله است که با اعضای شبکه طلاب قرآنی کشور پیش برده خواهد شد.

وی در انتها ضمن دعوت از همه طلاب جوان برای شرکت در این دوره تأکید کرد: این دوره در گام اول برای طلاب برادر مشغول به تحصیل در پایه دوم تا هشتم برگزار می‌گردد مهلت ثبت نام تکمیل ظرفیت دوره تا ۱۰ بهمن ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند به سایت سازمان دارالقرآن الکریم به آدرس telavat.ir مراجعه کرده و در این دوره ثبت‌نام کنند.

دوره تربیت طلاب قرآنی «تبیان تا تبیین» برگزار می‌َشود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =