کد خبر : 318223
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۲۵
-

واکنش نظام پزشکی به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره تاسیس هنرستان‌های طب ایرانی

واکنش نظام پزشکی به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره تاسیس هنرستان‌های طب ایرانی

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش درباره تاسیس «هنرستان‌های طب ایرانی»، گفت: اظهارنظرهای این‌چنینی و تربیت نیروهایی که بدون داشتن پشتوانه و زمینه علمی لازم از راه میان‌بر وارد حوزه خدمات سلامت شده و به خیل مداخله گران غیرمجاز در امر سلامت اضافه می‌شوند، به مشکلات حوزه پزشکی دامن می‌زند.

به گزارش عصرقائم، دکتر علی سالاریان با اشاره به این که متولی سلامت در جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و طبق قوانین مجلس، سازمان نظام پزشکی هم وظیفه مشاوره و نظارت بر خدمات سلامت کشور را دارد؛ بیان کرد: اظهار نظر در مورد رشته‌های آموزشی و تربیت نیروی انسانی برای ارائه خدمات سلامت بر عهده وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، وی با اشاره به اظهار نظر وزیر آموزش و پرورش در سومین جشنواره طب ایرانی مبنی بر این که «طب ایرانی باعث ارتباط با فرهنگ اصیل‌مان می‌شود و آموزش و پرورش آمادگی تدارک تشکیلات دانش‌آموزی و تاسیس هنرستان‌های طب ایرانی را دارد تا از ظرفیت معلمان و دانش‌آموزان در این مسیر استفاده شود.»، افزود: این نوع اظهار نظر قطعا آسیب‌زا و غیرکارشناسی است. در حال حاضر یکی از عمده‌ترین مشکلات و خطرات نظام سلامت وجود مداخله‌گران غیرمجاز و فاقد صلاحیت در حوزه پزشکی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ادامه داد: به دلیل نبود امکانات و منابع انسانی لازم جهت نظارت؛ وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی توان برخورد با افرادی که به سلامت مردم آسیب می‌زنند را ندارند.

سالاریان گفت: اظهارنظرهای این‌چنینی و تربیت نیروهایی که بدون داشتن پشتوانه و زمینه علمی لازم از راه میان‌بر وارد حوزه خدمات سلامت شده و به خیل مداخله گران غیرمجاز در امر سلامت اضافه می‌شوند، به مشکلات حوزه پزشکی دامن می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: انتظارمی‌رود وزارت آموزش و پرورش که در حال حاضر با مشکلات بسیاری برای بازبودن مدارس و آموزش دانش آموزان روبه‌رو است به حل مشکلات خود پرداخته و وارد حوزه تخصصی آموزش پزشکی که مربوط به وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی است، نشود.

وی با بیان این که یکی از علل مهم بروز و پیدایش افراد مداخله گر غیرمجاز در حوزه پزشکی، مراکزی است که به صورت غیرقانونی و بدون پشتوانه کارشناسی و علمی به تربیت این گونه نیروها می‌پردازند؛ تصریح کرد: قطعا برای تربیت ارائه دهندگان خدمات پزشکی نیاز به مجوز وزارت بهداشت است لذا موسسات و نهادهای مختلفی که به هر دلیل اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه سلامت می‌کنند فاقد صلاحیت علمی لازم برای تربیت و پرورش نیروهای درمانی هستند.

سالاریان در یایان یادآور شد: مقابله و برخورد با این موسسات و نهادها یکی از مشکلات اصلی سازمان نظام پزشکی است.

واکنش نظام پزشکی به اظهارات وزیر آموزش و پرورش درباره تاسیس هنرستان‌های طب ایرانی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =