کد خبر : 318048
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
-

آموزش در محیط واقعی کار، بهترین شیوه آموزشی

آموزش در محیط واقعی کار، بهترین شیوه آموزشی

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهارت‌های حرفه‌ای هر پنج سال باید به‌روزرسانی شوند، معتقد است: افرادی که به بنگاه‌ها و واحدهای کارگاهی معرفی و با فضای واقعی کار آشنا می‌شوند، زودتر به بازار کار راه می یابند.

به گزارش عصرقائم، غلامحسین حسینی نیا در گفت‌وگو ، اجرای طرح‌های مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی را از جمله اقدامات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق سند تحول دولت مردمی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر موضوع مهارت‌افزایی ۵۰۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ هزار دانش آموخته دانشگاه و مراکز آموزش عالی در قالب طرح‌های نخلستان و کهاد در دست انجام است.

وی مهارت‌های حرفه‌ای را نیازمند به‌روزرسانی دانست و گفت: مهارت‌های حرفه‌ای هر پنج سال بر اساس تکنولوژی‌های جدید باید به‌روزرسانی شوند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در این راستا ارائه مهارت‌های نرم را در کنار مهارت‌های سخت پیش‌بینی کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح “آموزش در محیط کار واقعی” گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته بهترین نوع آموزش، آموزش در محیط کار واقعی است. در حال حاضر ۷۰ درصد آموزش‌ها در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به شکل عملی و ۳۰ درصد آموزش‌ها به شکل تئوری است و افرادی که در طرح آموزش در محیط کار واقعی به بنگاه‌ها معرفی می‌شوند، سریع‌تر وارد بازار کار می شوند.

به گفته حسینی‌نیا، این افراد پس از معرفی به کارگاه‌ها تحت پوشش بیمه حوادث قرار می‌گیرند و بیش از ۸۰ درصد آنها به بازار کار راه می یابند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت بنگاه‌های تولیدی و خدماتی در ارائه آموزش‌های مهارتی تاکید کرد و گفت: هم اکنون ۴ میلیون واحد صنفی در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد توانایی اجرای طرح آموزش در محیط کار واقعی یا همان استاد ـ شاگردی را دارند.

آموزش در محیط واقعی کار، بهترین شیوه آموزشی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 + 8 =