کد خبر : 196596
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دسامبر 2019 - 13:40
-

آغاز طرح پرسشگری باهدف شناسایی زوج‌های نابارور در یزد

آغاز طرح پرسشگری باهدف شناسایی زوج‌های نابارور در یزد

به گزارش قائم آنلاین، دکتر سید علی‌اکبر موسوی با اعلام آغاز طرح پرسشگری باهدف شناسایی زوج‌های نابارور در یزد، افزود: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته، میزان ناباروری اولیه در زنان ۲۰ درصد است. سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت در سال ۱۳۹۳ رویکردهای اجرایی آن را در راستای

به گزارش قائم آنلاین، دکتر سید علی‌اکبر موسوی با اعلام آغاز طرح پرسشگری باهدف شناسایی زوج‌های نابارور در یزد، افزود: بر اساس آخرین مطالعات صورت گرفته، میزان ناباروری اولیه در زنان ۲۰ درصد است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت در سال ۱۳۹۳ رویکردهای اجرایی آن را در راستای ” پیشگیری از ناباروری و شناسایی زودرس علل و عوامل آن ” سازنده و مناسب توصیف کرد و بیان داشت: با توجه به مشکلات حوزه جمعیت و سلامت ازجمله کاهش رشد جمعیت، کاهش شاخص باروری کلی و موالید کشور، روند رو به افزایش سالمندی و بار مالی، اجتماعی، روانی و جسمی ناشی از بروز ناباروری «پیمایش زوج‌های نابارور در بین خانواده‌ها» انجام می‌شود.

موسوی بابیان اینکه مراحل مقدماتی این پیمایش در حال اجراست اظهار داشت: نزدیک به ۳۴ هزار زن همسردار که حداقل یک سال با همسر خود زندگی کردند در کل کشور در این طرح شرکت خواهند داشت.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد خاطرنشان کرد: پرسشنامه‌های این طرح به‌صورت فیزیکی توسط ماماهای دوره‌دیده و دارای معرفی‌نامه رسمی، درب منازلِ بانوان موردنظر ارائه خواهد شد.

وی افزود: پیمایش بررسی علل شیوع ناباروری زنان از ۱۸ آبان ماه به مدت دو ماه اجرا می‌شود و پرسشنامه‌ها دارای نشان وزارت بهداشت هستند.

موسوی در ادامه تصریح کرد: این پیمایش؛ بررسی شیوع ناباروری‌های اولیه و ثانویه در زنان ۱۵ تا ۴۹ ساله ایرانی دارای همسر را در برداشته و تأکید کرد: عوامل مختلف مرتبط با ناباروری ازجمله اقتصاد، شغل همسر، درمان‌های دارویی، سابقه بارداری‌های قبلی، سقط و مداخله‌ در بارداری موردبررسی قرار می‌گیرد.

این مقام بهداشتی گفت: این طرح جهت ۵۸۰ خانوار با ۵۸ خوشه در نقاط مختلف شهرستان یزد در حال اجراست.

وی خواستار همکاری هر چه‌بهتر بانوان در اجرای این طرح شد و در پایان اظهار امیدواری کرد نتایج این پرسشگری بتواند برای سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان حوزه بهداشت و سلامت کشور ارزنده و راهگشا باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =