کد خبر : 128068
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 دسامبر 2018 - 9:50
-

من دیر یا زود شهید می‌شم

من دیر یا زود شهید می‌شم

به گزارش قائم آنلاین، پاسدار شهید «براتعلی داودی» در ۱۳۳۷ در مشهد مقدس در خانواده‌ای محروم متولد شد و در نهایت در ۲۸ فروردین ۱۳۶۲ در پیرانشهر بر اثر آسیب‌دیدگی شدید و قطع یک دست و دو پا به شهادت رسید. خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان کشورمان را که در کتاب «ماشال» گردآوری

به گزارش قائم آنلاین، پاسدار شهید «براتعلی داودی» در ۱۳۳۷ در مشهد مقدس در خانواده‌ای محروم متولد شد و در نهایت در ۲۸ فروردین ۱۳۶۲ در پیرانشهر بر اثر آسیب‌دیدگی شدید و قطع یک دست و دو پا به شهادت رسید. خبرگزاری میزان بُرش‌هایی از زندگی این قهرمان کشورمان را که در کتاب «ماشال» گردآوری شده است، منتشر می‌کند.

همسر گنگ!

بیشتر از همه مادر و شاید به همان اندازه، ‌باقی اعضای خانواده مشتاق دیدن دامادی براتعلی بودند. اما مثل ماهی لیز می خورد و مدام از دستمان در می رفت!

نمی‌شد براتعلی را راضی‌اش کرد به ازدواج. البته مادر کار خودش را می کرد.

یک دختر سیده خوب برایش نشان کرده بود و به گوش براتعلی هم رسانده بود. به هر طریقی بود می‌خواست برایش زن بگیرد.

براتعلی به من گفت: هر چی در مورد این دختری که مادر می خواد برای من بگیره می دونی باید به من بگی. بالاخره باید زن آینده‌ام بشه! چیزی هم نباید کم و زیاد کنی!

تردید داشتم. دو دل بودم که لکنت آن بنده خدا را بگویم یا نه. با بزرگترها مشورت کردم. هر چه بود دل را به دریا زدم و نشستم با براتعلی به صحبت. کلی از خوبی‌های دختر گفتم و چیزی را کم نگذاشتم.

آخر سر هم با لطایف الحیل گفتم کمی هم زبانش بند می‌آید وقت حرف زدن. این را که گفتم، انگار دقیقا منتظر چنین فرصتی باشد: من زن گنگ نمی‌خوام!.

با تعجب گفتم: گنگ و لال کجا بود؟! یه کم فقط لکنت زبون داره.

کوتاه نیامد. ولی دید که چهره‌ام ناراحت شد، نگاهی به اطراف کرد و گفت: ببین خواهر عزیزم، من دیر یا زود شهید می شم. نمی‌خوام مادر و یه دختر دیگه به خاطر من به سختی بیفتند.

همین طور نگاهش می کردم. فایده‌ای نداشت. تصمیمش را گرفته بود.

دوباره سرش را بالا آورد و گفت: چند وقت دیگه صبر کنید. ان شاءالله خدا جواب لبیک من رو هم می‌ده.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − شانزده =