کد خبر : 318423
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۸:۴۵
-

پولیتیکو: پنتاگون روی ارسال اف-۱۶ به اوکراین مصمم‌تر می‌شود

پولیتیکو: پنتاگون روی ارسال اف-۱۶ به اوکراین مصمم‌تر می‌شود

نشریه پولیتیکو به نقل از منابع مطلع گزارش داد که ایده ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ در داخل پنتاگون حمایت بیشتری کسب می‌کند، با این حال تصمیم نهایی در این خصوص هنوز گرفته نشده است.

به گزارش عصرقائم، براساس این گزارش، تعدادی از مقامات نظامی در پنتاگون در حال حاضر به این آژانس فشار می‌آورند تا از تحویل این هواپیماهای جنگی به اوکراین حمایت کند. به گفته برخی منابع، این ایده در حال جذب حمایت‌های بیشتری است. یکی از مسؤولان با تاکید بر اینکه تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده است، گفت: فکر نمی‌کنم ما مخالف باشیم.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه گفت که واشنگتن به طور مداوم در مورد تحویل تسلیحات با کی‌یف بحث می‌کند، با این حال، در حال حاضر هیچ اطلاعیه جدیدی در رابطه با ارائه هواپیماهای جنگی از جمله اف-۱۶ وجود ندارد.

به دنبال تصمیم تعدادی از کشورهای غربی برای ارسال تانک به کی‌یف، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین از غرب خواست تا جنگنده‌های مدرن را هم بفرستد. دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین گفت که برخی از همکاران اروپایی او کار بر روی موضوع تامین اف-۱۶ اوکراین را آغاز کرده‌اند.

پولیتیکو: پنتاگون روی ارسال اف-۱۶ به اوکراین مصمم‌تر می‌شود

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =