کد خبر : 318569
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
-

مزایا و معایب پارکت نسبت به سرامیک

مزایا و معایب پارکت نسبت به سرامیک

برای پوشش سطوح کف در ساختمان‌ها از متریال‌های مختلفی مانند سیمان، سرامیک و پارکت استفاده می‌شود. استفاده از هر کدام از این کفپوش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که صاحبان خانه‌ها را برای تزئین سطح خانه خود دچار سردرگمی و تردید می‌کند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از پارس آرای کوهستان، برای پوشش سطوح کف در ساختمان‌ها از متریال‌های مختلفی مانند سیمان، سرامیک و پارکت استفاده می‌شود. استفاده از هر کدام از این کفپوش‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد که صاحبان خانه‌ها را برای تزئین سطح خانه خود دچار سردرگمی و تردید می‌کند. کیفیت کفپوش‌ها متناسب با ترکیباتی که در آن‌ها به ‌کار رفته است دارای تفاوت است و باید با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان رفت و آمد در ساختمان‌ها، نسبت به خرید این کفپوش‌ها اقدام کرد.

نکات مهم در انتخاب بهترین کفپوش

انتخاب کفپوش مناسب، متناسب با بودجه و سلیقه افراد متفاوت است. شما پیش از آن که تصمیم به ‌خرید کفپوش بگیرید، باید هدف اصلی خود را مشخص کنید. آیا عملکرد کفپوش برای شما مهم است یا زیبایی آن؟ بعد از آن باید میزان تردد در فضای موردنظر را بدانید و سپس باید میزان مقاومت کفپوش را بررسی کنید. در نهایت هم میزان رطوبت ساختمان را درنظر بگیرید. چون رطوبت عامل مهمی در از بین بردن و پوسیده شدن بسیاری از کفپوش‌ها است. انتخاب شما هرچه باشد باید با انواع کفپوش‌ها و ویژگی‌های مختلف آن‌ها آشنا باشید تا متناسب با شرایطی که دارید، بهترین کفپوش را انتخاب کنید.

پارکت‌ها چه مزایایی دارند؟

پارکت‌ها کفپوش‌هایی ساخته شده از چوب طبیعی هستند که معمولاً زیبایی بسیاری به چیدمان نمای داخلی شما می‌بخشند. این کفپوش‌ها برای افرادی که با محیط گرم سازگاری بیشتری دارند، گزینه مناسب‌تری هستند، زیرا سطح چوبی پارکت گرمای بیشتری در مقایسه با سرامیک دارد.

از مهم‌ترین مزایای استفاده از پارکت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرما بخشیدن به محیط ساختمان و زیبایی چیدمان محیط داخلی
  • قابل استفاده در انواع محیط‌های سنتی و مدرن
  • نصب آسان پارکت در مقایسه با سرامیک
  • لطافت و نرمی بیشتر در مقایسه با سرامیک
  • طبیعی بودن پارکت نسبت به سرامیک
  • دوام بالای پارکت و طول عمر بین ۴۰ تا ۸۰ سال

مقایسه پارکت با سرامیک

پارکت نسبت به سرامیک معایب کمتری دارد

با تمام مزایای پارکت‌ها، این کفپوش‌های ساختمانی، معایبی نیز دارند که آگاهی از این معایب در انتخاب کفپوش مناسب به شما کمک می‌کند؛ البته معایب موجود در پارکت بسیار جزئی هستند و با مراقبت بیشتر از کفپوش می‌توان از آن‌ها بدون نگرانی استفاده کرد. از مهم‌ترین معایب پارکت‌ها آسیب‌پذیر بودن بیشتر آن‌ها در برابر آب است؛ البته پارکت‌های ترموود، به دلیل فرآوری متفاوتشان، عایق مناسبی در برابر آب به شمار می‌روند؛ همچنین تولید صدا در پارکت‌ها در مقایسه با سرامیک بیشتر است که این صدا جزئی است و به‌گونه‌ای نیست که آرامش شما را به هم بزند.

سرامیک‌ها؛ کفپوش‌های سنتی ساختمان‌ها

سرامیک‌ها رایج‌ترین کفپوش‌ها در ساختمان‌ها به ویژه بناهای مسکونی هستند. این کفپوش‌های ساختمانی اغلب از جنس گرانیت ساخته می‌شوند و در مرحله نهایی تولیدشان، آن‌ها را برای شیشه‌ای شدن، شفافیت و براقیت بیشتر با سنگ‌ساب پولیش می‌دهند.

انواع مختلف سرامیک‌ها عبارتند از:

  • سرامیک گرانیتی: از ترکیب خاک رس با مواد دیگر تولید شده و برای کف خانه‌ها استفاده می‌شود.
  • سرامیک‌های پرسلانی: ضخامت بیشتری نسبت به سرامیک گرانیتی دارند و نسبت به آن عایق مناسب‌تری در برابر آب هستند.
  • سرامیک موزاییکی: در آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سرامیک‌ها در هر کدام از این ۳ دسته که قرار بگیرند، مزایایی دارند که می‌توان آن‌ها را اینگونه دسته‌بندی کرد:

  • سهولت در نظافت سرامیک و امکان شست‌وشو با آب
  • بزرگ نشان دادن فضای خانه
  • تنوع قیمت بالای سرامیک‌ها
  • مقاومت در برابر آب نسبت به برخی از انواع پارکت
  • مناسب برای انواع شرایط آب و هوایی
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • قابل استفاده در چیدمان‌های مختلف

سرامیک‌ها معایب بیشتری نسبت به پارکت دارند

اگر سرامیک‌ خیس شود، لغزندگی بالای آن‌ها ممکن است خطراتی را به‌وجود آورد. سطح سنگی و محکم سرامیک، در برخورد با اجسام به آن‌ها آسیب می‌رساند. در چنین شرایطی احتمال شکستن یا ترک برداشتن خود سرامیک هم وجود دارد. سطح سرد سرامیک‌ها هم بزرگترین معضلی است که با آن مواجه می‌شوید. سرامیک‌ها بیش از نیمی از سال و در فصل‌های پاییز و زمستان سطح سردی دارند و در صورت نداشتن یک سیستم گرمایشی مناسب از کف، مشکلات زیادی را برای شما به‌وجود می‌آورند.

پارکت‌هایی از جنس ترموود

پارکت‌هایی از جنس ترموود؛ بهترین گزینه برای کفپوش‌های ساختمانی

در دکوراسیون‌های مدرن که چوب‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در طراحی سازه‌ها دارند، استفاده از کفپوش‌های مناسب که به ایجاد هارمونی بین چیدمان داخلی خانه و زیبایی آن کمک کنند، بسیار مهم است. استفاده از سرامیک‌ها به دلیل مقاومت کمشان در برابر ضربه، در دکوراسیون‌های مدرن امروزی کمتر است. از سوی دیگر معایبی که در برخی از پارکت‌ها در برابر ضربه و آب وجود دارد، انتخاب کفپوش مناسب را برای ساختمان‌ها با مشکل روبه‌رو می‌کند.

پارکت‌های چوبی را از پارس آرای کوهستان بخواهید

پارس آرای کوهستان یکی از برترین مراکز عرضه پارکت‌های چوبی است. این مجموعه با دارا بودن طیف وسیعی از سازه‌های چوبی با متریال ترموود، مرجع معتبری برای خرید این پارکت‌ها است. پارس آرای کوهستان با ساخت سازه‌های چوبی متفاوت مانند آلاچیق، پرگولا، نیمکت‌های پارک، سطل زباله چوبی، دکینگ‌ها و کفپوش‌های ساختمانی گام مهمی را در استفاده از چوب با کیفیت ترموود در ایران برداشته است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این مجموعه انواع مختلف پارکت‌های ترموودی را مشاهده و در صورت تمایل موارد انتخابی خود را خریداری کنید.

مزایا و معایب پارکت نسبت به سرامیک

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − پنج =