کد خبر : 318259
تاریخ انتشار : جمعه ۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۵
-

دایره خدمات وزارت جوانان محدود به سمن‌های دارای مجوز این وزارتخانه نیست

دایره خدمات وزارت جوانان محدود به سمن‌های دارای مجوز این وزارتخانه نیست

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان از راه‌اندازی دبیرخانه شبکه ملی سبک زندگی ایرانی اسلامی در استان قم خبر داد و گفت: در نظر داریم رویدای ویژه تمامی جوانان با عنوان “رویداد ملی نوآوری مشارکت‌های اجتماعی” را برگزار کنیم.

به گزارش عصرقائم، مرتضی کامل نواب در ششمین رویداد همنا گفت: رویداد همنا فرصتی مناسب برای حضور همه جوانان استان قم است تا در آن گفتمان و تعاملات بین جوانان شکل بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: مسائل جوانان، مسئله اصلی کشور است که ارگانهای مختلفی متولی مسایل مرتبط با جوانان از قبیل مسکن، اشتغال، هویت انقلابی و ایرانی و … هستند و وزارت ورزش و جوانان نیز به عنوان یکی از متولیان امور جوانان پیگیری ستادی ماموریتهای محول شده به این ارگانها را بر عهده دارد و این مهم را از طریق شورای عالی جوانان پیگیری می‌کند.

کامل نواب افزود: ما به عنوان متولی امور جوانان کشور می بایست تمامی تشکلها را جدا از اینکه از چه نهادی مجوز گرفته‌اند مورد حمایت قرار دهیم و این بدان معناست که دایره خدمات وزارت ورزش و جوانان محدود به سمن‌های داری مجوز این وزارتخانه نیست ‌و در واقع حمایت ما باید شامل تمامی گروه‌های مردم نهاد جوان باشد.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که ما در وزارت ورزش و جوانان دنبال می کنیم شبکه سازی تخصصی است که پس از بررسی موضوعات فعالیت همه سمنها ، ۱۴ عنوان تخصصی برای ایجاد شبکه‌ها استخراج شد و دبیرخانه‌های استانی این شبکه‌ها با برگزاری انتخابات در استان‌های کشور راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: مدیران کل استان‌ها بدانند که عضویت در شبکه‌ها محدود به سمن ها نیست و همه مجموعه‌ها و گروه های جوانان می توانند در آن حضور داشته باشند .

کامل نواب همچنین از راه‌اندازی دبیرخانه شبکه ملی سبک زندگی ایرانی اسلامی در استان قم خبرداد و افزود: با توجه به ظرفیت تشکل‌های استان قم در این موضوع و اعلام آمادگی اداره کل استان، دبیرخانه ملی شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی به استان قم واگذار شد.

در ادامه مدیر کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان اظهارکرد: رویداد دیگری در وزارت ورزش و جوانان در حال طراحی است که عنوان فعلی آن [ رویداد ملی نوآوری مشارکت های اجتماعی ] است و برنامه ریزی شده است در این رویداد تمامی تشکل‌ها، تیم ها و گروه‌های جوان چه دارای مجوز باشند چه فاقد مجوز، بتوانند شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، کامل نواب هدف از برگزاری این رویداد را دیده شدن گروه‌ها و تشکل‌های جوانان دانست و در توضیح چگونگی این رویداد گفت: در این رویداد طی فراخوانی از گروه‌ها، تیم‌ها و تشکل‌ها در بازه سنی ۱۸ تا ۲۵ فارغ از اینکه دارای مجوز هستند یا خیر، خواسته می شود که مسائل اجتماعی پیرامون خود را شناسایی کرده و سپس ایده‌های خود را برای رفع مسائل شناسایی شده ارائه دهند. در ادامه ایده‌ها از سطح استان‌ها و کشور جمع آوری و پس از داوری مورد تقدیر قرار خواهند گرفت و منتخبین در اردو و یا کمپ‌های منطقه‌ای جهت اجراء ایده منتخب مستقر خواهند شد.

دایره خدمات وزارت جوانان محدود به سمن‌های دارای مجوز این وزارتخانه نیست

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 6 =