کد خبر : 317610
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۸:۲۰
-

کدام کشور بیشترین نرخ تورم را دارد؟

کدام کشور بیشترین نرخ تورم را دارد؟

تورم سالانه منطقه یورو در ماه دسامبر به ۹.۲ درصد رسید.

به گزارش عصرقائم، به نقل از اکونومیک، بر اساس داده‌های نهایی که توسط آژانس آماری اتحادیه منطقه یورو منتشر شد، نرخ تورم سالانه مصرف‌کننده طی ماه دسامبر در منطقه یورو ۹.۲ درصد اعلام شد.

داده‌های یورواستات نشان می‌دهد که این رقم از ۱۰.۱ درصد در نوامبر کاهش یافته اما بسیار بالاتر از پنج درصد ثبت شده در دسامبر ۲۰۲۱ است.

در ماه دسامبر، بیشترین سهم نرخ تورم سالانه منطقه یورو مربوط به مواد غذایی، الکل و تنباکو (افزایش ۲.۸۸ واحد درصدی)، پس از آن انرژی (۲.۷۹ واحد درصد)، خدمات (۱.۸۳ واحد درصد) و کالاهای صنعتی غیر انرژی (۱.۷۰ درصد) بوده است.

به‌صورت ماهانه، قیمت‌های مصرف‌کننده نسبت به نوامبر ۲۰۲۲ به میزان ۰.۴ درصد کاهش یافت که نسبت به برآورد اولیه کاهش ۰.۳ درصدی به سمت پایین بازبینی شده است.

تورم سالانه مصرف‌کننده در اتحادیه اروپا همچنان دو رقمی بود و در دسامبر به ۱۰.۴ درصد رسید که نسبت به ۱۱.۱ درصد در نوامبر کاهش یافته است.

کمترین نرخ تورم سالانه در اسپانیا با ۵.۵ درصد، لوکزامبورگ با ۶.۲ درصد و فرانسه با ۶.۷ درصد گزارش شده است، در حالی که در مجارستان (۲۵ درصد)، لتونی (۲۰.۷ درصد) و لیتوانی (۲۰ درصد) بیشترین افزایش را داشته‌اند.

کدام کشور بیشترین نرخ تورم را دارد؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − ده =