کد خبر : 317689
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
-

آنیش گیری باخت نادری را به قهرمان شطرنج جهان تحمیل کرد

آنیش گیری باخت نادری را به قهرمان شطرنج جهان تحمیل کرد

مگنوس کارلسن پس از شکست در مسابقات تاتا استیل می گوید که باخت او برایش بحرانی نیست.

به گزارش عصرقائم، در دور چهارم هشتاد و پنجمین دوره مسابقات شطرنج تاتا استیل، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان مقابل آنیش گیری هلندی شکست خورد تا اولین باخت در این رقابت‌ها برای این شطرنج باز به دست بیاید.

chess.com در خصوص این باخت کارلسن نوشت: گیری اولین پیروزی مقابل کارلسن را پس از ۱۲ سال به دست آورد. آنیش گیری هلندی، برای اولین بار در بیش از یک دهه، در دور چهارم مسابقات شطرنج تاتا استیل ۲۰۲۳ بر مرد شماره یک جهان یعنی مگنوس کارلسن در شطرنج کلاسیک غلبه کرد. گیری یک باخت هیجان انگیز و نادر را به قهرمان جهان تحمیل کرد. استاد بزرگ هلندی با هماهنگی فوق العاده کارلسن را  فلج کرد.

گیری در مصاحبه ای گفت: دیر یا زود این اتفاق می افتاد. من اخیرا مقابل او بسیار بد بازی کرده‌ام. برای من واضح بود که می توانم مقابل او ببازم.

گیری که عملکرد خود را کم اهمیت جلوه داد اعلام کرد: بازی خیره کننده ای نداشتم بلکه بیشتر یک بازی هوشمندانه برای استفاده از اشتباهات کارلسن انجام دادم.

همچنین کارلسن اعلام کرد که این باخت برای او بحرانی نیست. او گفت: هنوز راه زیادی تا انتهای این مسابقات در پیش است اما بدیهی است که من مقابل گیری خوب بازی نکردم. در مجموع حریفم روز خوبی داشت و بازی خوبی از خود به نمایش گذاشت. هیچ بهانه ای بابت باخت ندارم.

آنیش گیری باخت نادری را به قهرمان شطرنج جهان تحمیل کرد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × دو =