کد خبر : 317534
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۹:۴۵
-

معرفی دانشمندان مسلمان به بچه‌ها

معرفی دانشمندان مسلمان به بچه‌ها

چهار کتاب از مجموعه «دانشمندان مسلمان» نوشته مرضیه بابازاده خامنه منتشر شده‌اند.

به گزارش عصرقائم، مرضیه بابازاده خامنه در مجموعه‌ای با عنوان «دانشمندان مسلمان» تلاش کرده «ابن‌سینا»، «ملاصدرا»، «خواجه نصیرالدین طوسی» و «شیخ بهایی» را با تصویرگری کوثر رضایی به گروه سنی «ج» در برگیرنده سال‌های پایان دبستان (کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم)، معرفی کند.

«ابن‌سینا» در ۴۲ صفحه و با قیمت ۴۵ هزار تومان، «ملاصدرا» در ۴۴ صفحه و با بهای ۴۵ هزار تومان، «خواجه نصیرالدین طوسی» در ۳۲ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان و «شیخ بهایی» در ۳۶ صفحه و با قیمت ۴۰ هزار تومان هر کدام در ۱۰۰۰ نسخه در انتشارات جمکران عرضه شده‌اند.

در بخشی از کتاب شیخ بهایی می‌خوانیم: روزهای بسیاری را هم در سفر بودم تا با دانشمندان جهان اسلام در سرتاسر این گیتی آشنا شوم و با آن‌ها بحث و گفت‌وگو کنم تا به دانشم بیفزایم.

گاهی در این سفرها به شهرهایی می‌رسیدم که حتی نامی هم از اسلام نشنیده بودند. در این مواقع می‌کوشیدم با صحبت در مورد دین روشن و انسان‌محور اسلام، به تبلیغ آن بپردازم.

روزی خبر رسید که منجمین و ستاره‌شناسان، در آسمان دیده‌اند که خشکسالی بر اصفهان، سایه خواهد انداخت، من تمام هم و غمم این بود که آب زاینده رود را به نحوی بین کشاورزان تقسیم‌بندی کنم که محصولات کشاورزی‌شان دچار بی‌آبی نشود. آب رودخانه را جیره‌بندی کردم و الحق که مردم هم به خوبی با این طرح کنار آمدند و با من همکاری کردند.

کار ساخت حمام در وسط شهر اصفهان، به خوبی پیش می‌رفت اما من برای اتمام آن، عجله داشتم. در خشکسالی و گرما، مردم نیاز بیشتری به استحمام و پاکیزگی داشتند. زیرا گرما و خشکسالی، شرایط را برای بروز بیماری، به‌ویژه بیماری‌های واگیردار مهیا می‌کرد. اگر پایتخت دچار بیماری واگیردار می‌شد، به تمام کشور سرایت می‌کرد و هزینه مالی و جانی هنگفتی بر دوش مردم می‌نهاد.

معرفی دانشمندان مسلمان به بچه‌ها
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =