کد خبر : 317569
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
-

دولت نتانیاهو مجددا با خطر انحلال مواجه شد

دولت نتانیاهو مجددا با خطر انحلال مواجه شد

دادگاه عالی اسرائیل تصمیم بنیامین نتانیاهو درمورد تعیین رئیس حزب شاس به عنوان وزیر داخلی این رژیم را لغو کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روسیا الیوم، دادگاه عالی اسرائیل امروز (چهارشنبه) تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر برای تعیین ارییه درعی، رئیس حزب شاس به عنوان وزیر داخلی این رژیم را لغو کرد.

جالی بهارا میارا، مشاور قضایی دولت اسرائیل گفته بود که “انتصاب درعی به عنوان وزیر به شدت از حوزه عقلانی منحرف شده و اقدامی باطل تلقی می‌شود.”

وی افزود که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر باید انتصاب درعی به عنوان وزیر و معاون نخست وزیر را لغو کند، زیرا لکه ننگی در ارتباط با محکومیت وی به تخلفات مالیاتی وجود دارد.

اما یعقوب میرگی، وزیر رفاه از حزب شاس گفت: “اگر دیوان عالی تصمیم به لغو انتصاب درعی به عنوان وزیر بگیرد، نتانیاهو می داند که دولتی وجود نخواهد داشت.” میرگی اظهار داشت که “به شورای حکیمان تورات توصیه خواهد کرد که اگر درعی در دولت نباشد، پس دولتی وجود ندارد.”

حزب “لیکود” در یافتن راه حلی برای آنکه درعی را به طور قانونی وزیر نگه دارد با مشکلاتی مواجه است. منابع در “لیکود” اشاره کردند که درعی مجبور خواهد شد تنها بدون تصدی پست وزارتی، عضو کنست در ائتلاف باقی بماند.

منابع عبری اشاره کردند که وضع قوانین به شیوه برق آسا برای منع کردن دادگاه از لغو این انتصاب، موفق نخواهد بود.

وب سایت وای نت به نقل از منبع دیگری در حزب شاس نوشت: “هیچ وضعیتی وجود ندارد که دولت بدون درعی باقی بماند… این مشکل لیکود است و آنها باید آن را حل کنند.”

امروز اعضای این حزب تهدید کردند که اگر دادگاه عالی تصمیم به لغو انتصاب درعی به عنوان وزیر بگیرد، این موضوع به انحلال ائتلاف حاکم منجر خواهد شد.

دولت نتانیاهو مجددا با خطر انحلال مواجه شد/ مخالفت دادگاه عالی با انتصاب وزیر داخلی

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 8 =