کد خبر : 317433
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
-

احتمال ریزش سنگ در گردنه‌های برف‌گیر مازندران

احتمال ریزش سنگ در گردنه‌های برف‌گیر مازندران

رئیس پلیس راه مازندران گفت: رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی که احتمال ریزش سنگ در گردنه‌های برف‌گیر استان وجود دارد، نکات ایمنی را رعایت کنند.

به گزارش عصرقائم، یدالله جهان تاب رییس پلیس راه مازندران در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هم اکنون آمد وشد خودرو‌ها در جاده‌های چالوس، هراز، سوادکوه، کیاسر و محدوده درون شهری  عادی و روان، اما سطح این مسیر‌ها برای تردد خشک است.

جهان تاب افزود: با توجه به بارش برف چند روز گذشته در مناطق مختلف استان، جاده‌های کوهستانی استان هم اکنون لغزنده و یخبندان است و ضرورت دارد رانندگان برای عبور و مرور در این جاده‌ها که احتمال ریزش سنگ بخصوص در گردنه‌های برف گیر استان وجود دارد، نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی به رانندگان وسایل نقلیه‌ای که قصد تردد در محور‌های کوهستانی استان را دارند، توصیه کرد تا ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، رانندگان برای تردد در محور‌های کوهستانی حتما تجهیزات زمستانه از جمله زنجیر چرخ، چراغ مه شکن، پتو، غذای گرم و سوخت به اندازه کافی به همراه داشته باشند.

رییس پلیس راه مازندران از مسافران خواست از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند و استعلام وضعیت جوی و وضعیت راه‌ها برای رانندگان لازم و ضروری است.

جهان تاب به حجم ترافیک بالای جاده‌های شمالی بخصوص جاده کندوان در روز‌های چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه  اشاره کرد و  تاکید کرد: بمنظور تسهیل در آمد و شد خودرو‌ها محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محور‌های مواصلاتی استان اعمال می‌شود.

وی گفت: زمان و مکان محدودیت‌های ترافیکی و تردد خودرو‌ها در جاده‌های استان متعاقبا اعلام می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی مازندران نیز گفت: آسمان استان از امروز سه شنبه تا پنج شنبه صاف تا نیمه ابری و با یخبندان صبحگاهی همراه است.

نبی پور با اشاره به اینکه روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده، آسمان استان نیمه ابری و گاهی ابری است افزود: در مناطق غربی استان شاهد بارش‌های پراکنده باران خواهیم بود.

وی تصریح کرد: یکشنبه تا سه شنبه هفته آینده، آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و مجددا با یخبندان صبحگاهی همراه است.

کارشناس هواشناسی مازندران خاطر نشان کرد: دیروز شهر‌های ساری و قائم شهر با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر گرمترین و صبح امروز بلده با ۱۱ درجه زیر صفر سردترین مناطق استان بوده اند.

به گفته نبی پور دریا امروز و فردا با موج کوتاه همراه است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب است.

احتمال ریزش سنگ در گردنه‌های برف‌گیر مازندران/یخبندان صبحگاهی تا پایان هفته ادامه دارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست − 12 =