کد خبر : 317392
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
-

کرملین: ارتش روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله نمی‌کند

کرملین: ارتش روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله نمی‌کند

سخنگوی کرمین امروز (دوشنبه) با رد حمله ارتش روسیه به ساختمان‌ها و زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین، علت نابودی اخیر یک ساختمان مسکونی در شهر دنیپرو را اصابت موشک رهگیر کی‌یف دانست.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در اظهاراتی عنوان کرد: “نیروهای مسلح روسیه به تاسیسات زیرساختی غیرنظامی یا ساختمان های مسکونی حمله نمی کنند و حملات تنها علیه اهداف نظامی انجام می‌شود.”

این سخنگو خاطرنشان کرد، مقامات اوکراینی گفتند، این تراژدی در نتیجه اصابت یک موشک ضدهوایی رخ داده است.

پسکوف در یک نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نظر کرملین در مورد تلاش‌های‌ کی‌یف برای اعلام روسیه به عنوان مقصر نابودی یک ساختمان مسکونی در شهر دنیپروی اوکراین بیان کرد: “شما شاهد بودید برخی نمایندگان طرف اوکراینی نتیجه گیری کردند که در حقیقت این تراژدی به دلیل شلیک موشک‌های ضدهوایی بوده‌ است.”

پسکوف خاطرنشان کرد، ادعا در خصوص وجود “تعارض” بین وزارت دفاع روسیه و گروه امنیت خصوصی واگنر حاصل دستکاری های اطلاعاتی مخالفان مسکو است.

پسکوف به خبرنگاران اظهار کرد: ما فکر می کنیم اساسا این تعارض در حوزه اطلاع رسانی وجود دارد. کشور ما قهرمانهایش را می‌شناسد، قهرمان‌هایی که در نیروهای مسلح ما خدمت و این اقدامات قهرمانانه را اجرا می‌کنند و ما همچنین قهرمانان متعلق به گروه واگنر را می‌شناسیم و هر دوی آنها را تا همیشه به یاد خواهیم داشت.

این سخنگوی کرملین ادامه داد، بیانیه‌هایی که درباره وجود این “تعارض” مطرح می‌شود حاصل دستکاری‌های اطلاعاتی دشمن هستند.

سخنگوی کرملین همچنین روز دوشنبه تاکید کرد، ارسال تانک توسط انگلیس و ارسال دیگر تسلیحات غربی وضعیت را در اوکراین تغییر نخواهد داد.

دفتر نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه اعلام کرد، لندن قصد دارد در هفته‌های آینده ۱۴ تانک “چلنجر ۲” را به اوکراین بدهد.

پسکوف به خبرنگاران بیان داشت: “این برنامه ارسال تانک نخواهد توانست وضعیت را در عرصه میدانی تغییر دهد. کشورهای غربی باید این موضوع را درک کنند. آنها می‌توانند برای دولت اوکراین دردسر بیشتری در پی داشته باشند. با این وجود ما شدیداً درباره اینکه آنها برای سرنوشت مردم اوکراین و آینده آنها اهمیتی قائل باشند، تردید داریم.”

به گفته این مقام ارشد کرملین،‌ این تانکها به عنوان اهداف بالقوه نیروهای مسلح روسیه در نظر گرفته خواهند شد و عملیات ویژه در اوکراین ادامه پیدا خواهد کرد.

کرملین: ارتش روسیه به زیرساخت‌های غیرنظامی حمله نمی‌کند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 1 =