کد خبر : 317356
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
-

مجلس و دولت باید به سمت تعامل بیشتر گام بردارند

مجلس و دولت باید به سمت تعامل بیشتر گام بردارند

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: هدف دولت و مجلس باید خدمت بیشتر به مردم بوده و اگر در حوزه ای نیز مشکلات وجود دارد باید دست به دست هم داده و با تعامل به سمت حل مشکل گام برداشت.

به گزارش عصرقائم، حسین محمدصالحی در گفت وگو ، با اشاره به ریشه طرح استیضاح های متعدد در مجلس، بیان کرد: برخی از وزرا در مجموعه دولت در اداره زیرمجموعه های خود دارای ایراداتی هستند و ضعف‌هایی در زیرمجموعه های استانی دیده می شود. این امر سبب می شود تا نمایندگان از وضعیت نگران شوند، اما روی هم رفته با توجه به شرایط خاص کشور هرگونه استیضاح به نوعی پسندیده نیست و بنده نیز مخالف طرح استیضاح های متعدد در مجلس هستم.

مخالف استیضاح وزرای متعدد در شرایط کنونی هستم

وی در ادامه اظهار کرد: ممکن برخی از استیضاح ها را بنده امضا کرده باشم اما در کل مخالف استیضاح هستم و نظرم بر ماندن وزیر است؛ چراکه شرایط کشور خیلی مساعد نیست و این استیضاح های متعدد سبب ایجاد ناامیدی در بین مردم می شود. ما باید امیدواری را به مردم بازگردانیم. ایراداتی در عملکرد برخی از وزرا وجود دارد اما زمانی که به آنها منتقل می شود در مسیر اصلاح آن گام بر می دارند.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمانی که ایرادات به وزرا منتقل می شوند بعضا به زیرمجموعه خود هشدار می‌دهند و مشکلات برطرف می شود. استیضاح باید یک ابزار تکان دهنده برای وزیر به منظور گام برداشتن در مسیر اصلاح ایرادات و نقص های موجود باشد. بنده اگر استیضاحی را امضا کنم و ببینم که وزیر در جهت حل مشکلات گام برداشته دیگر نیازی نمی بینم که استیضاح را دنبال کنم. ممکن است برخی از نمایندگان مشکلات ملی داشته باشند و با تذکر و اخطار نیز مشکل آنها حل نشده باشد در اینجا استیضاح حق نماینده است.

استیضاح یک وزیر به منزله مخالفت کل مجلس با وی نیست

وی در ادامه تاکید کرد: اما در خصوص مسائل محلی که بعضا با تذکر وزیر دستور پیگیری را در جهت حل مشکل صادر می کند دیگر دنبال کردن استیضاح معنایی ندارد. اگر سوالات و درخواست های نمایندگان از وزرا در سطح ملی نباشد اصلا استیضاح معنایی ندارد؛ برخی از این درخواست های استیضاح با این هدف است که تکان دهنده باشد و وزرا با همت بیشتری در مسیر حل مشکل گام بردارند.

وی افزود: در استیضاح وزیر صمت دیدیم که وزیر به مجلس آمد اما حتی رای بالاتری از مجلس نسبت به دور اول اخذ کرد. درخواست استیضاح چند نماینده از یک وزیر به منزله مخالفت کل مجلس با آن وزیر نیست. ممکن است حتی وزرا بعد از درخواست استیضاح توضیحاتی را ارائه کنند که موجب آگاهی بیشتری نمایندگان شود. مطمئن باشید تعامل بین مجلس و دولت وجود دارد. هدف مجلس و دولت باید خدمت بیشتر به مردم باشد. بنده فرقی بین دولت و مجلس قائل نیستم. هر دو خدمتگزار مردم هستیم. ان شاءالله همه دست به دست هم دهیم تا مشکلات کمتر شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مجلس و دولت باید به سمت تعامل بیشتر با یکدیگر گام بردارند و اگر در حوزه ای مشکلاتی وجود دارد دست به دست هم داده و با تعامل مشکل را حل کنند. این تعامل منجر به ناامیدی بیشتر دشمن و امیدواری بیشتر مردم خواهد شد.

مجلس و دولت باید به سمت تعامل بیشتر گام بردارند/ استیضاح در شرایط کنونی به نفع جامعه نیست

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − هفت =