کد خبر : 317384
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
-

واردات نفت هند از روسیه ۳۳ برابر شد

واردات نفت هند از روسیه ۳۳ برابر شد

هند ماه میلادی گذشته میزان بالایی نفت از روسیه خریداری کرد که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱، افزایش ۳۳ برابری داشت.

به گزارش عصرقائم، آمار شرکت ورتکسا نشان می‌دهد هند در دسامبر، به طور میانگین ۱.۲ میلیون بشکه در روز نفت از روسیه خریداری کرد که ۲۹ درصد در مقایسه با نوامبر، افزایش داشت.

روسیه چند ماه پیش از عراق و عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تامین کنندگان نفت دهلی نو، سبقت گرفت و اکنون بزرگترین صادرکننده نفت به هند است.

پالایشگاه‌های هندی از زمان آغاز جنگ مسکو در اوکراین و بایکوت خرید نفت روسیه توسط مشتریان غربی، به خرید نفت ارزان این کشور روی آورده اند. افزایش چشمگیر واردات نفت روسیه به هند در دسامبر، احتمالا نتیجه افزایش تخفیف فروش در پی اجرای تحریمهای جدید گروه هفت و اتحادیه اروپا از جمله سقف قیمت ۶۰ دلاری بوده است.

سرنا هوانگ، تحلیلگر ارشد ورتکسا در امور منطقه آسیا در این باره گفت: روسیه احتمالا نفت خود را با تخفیف جذابی به پالایشگاه‌های هندی عرضه کرده است که از چین به عنوان بزرگترین مشتری نفت روسیه، پیش افتاده اند. هند علاوه بر گرید نفتی اورال، خرید گریدهای نفتی دیگر روسیه مانند ساخالین و واراندی را طی ماه‌های اخیر افزایش داده است.

هند بیش از ۸۵ درصد از نفت مورد نیازش را از طریق واردات تامین می کند و به نوسان قیمت، بسیار حساس است. پالایشگاه‌های دولتی که با دخالت دولت، نتوانسته اند قیمت بنزین و دیزل را از ماه مه گذشته افزایش دهند، تمایل زیادی به خرید نفت روسیه دارند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، آمار ورتکسا نشان داد واردات هند از عراق و عربستان سعودی هم در دسامبر افزایش داشت. خرید نفت از عراق با هفت درصد افزایش، به ۸۸۶ هزار بشکه در روز و خرید نفت از عربستان سعودی با ۱۲ درصد افزایش، به حدود ۷۴۸ هزار بشکه در روز رسید.

واردات نفت هند از روسیه ۳۳ برابر شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − 9 =