کد خبر : 317287
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۵
-

طارمی، رونالدو، سیگار، استقلال و آزادی!

طارمی، رونالدو، سیگار، استقلال و آزادی!

ورزش ایران و جهان امروز با اتفاقات و مسائل مختلفی همراه بود؛ از آماده باش تیم ملی فوتبال ایران در آسیا، درآمد ورزش همگانی و ورزش بانوان از سیگار و تنباکو در سال آینده، قرار گرفتن طارمی در تیم منتخب سال آسیا تا زمان رونمایی از رونالدو در فوتبال عربستان.

به گزارش عصرقائم، اخذ مالیات و حقوق ورودی از سیگار و تنباکو یکی از راهکارهای دولت‌ها و کشورهای مختلف در راستای اختصاص منابع درآمدی به سلامت عمومی جوامع و ورزش همگانی است و در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ نیز که به تازگی از سوی دولت سیزدهم به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد، سهم مشخصی از مالیات و حقوق ورودی سیگار و تنباکوی قلیان وارداتی به سلامت، ورزش همگانی و ورزش بانوان، اختصاص یافت.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ به قیمت خرده فروشی هر نخ سیگار تولید داخل با نشان ایرانی مبلغ پانصد (۵۰۰) ریال، تولید داخل با نشان بین المللی (برند) یک هزار (۱۰۰۰) ریال و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان داخلی دویست هزار (۲۰۰۰۰۰) ریال به عنوان مالیات و هر نخ سیگار وارداتی مبلغ هشت هزار (۸۰۰۰) ریال و هر بسته ۵۰ گرمی تنباکوی قلیان وارداتی سیصد و پنجاه هزار ریال (۳۵۰۰۰۰) ریال به عنوان حقوق ورودی دریافت تا مطابق ردیف‌های این قانون برای بخش سلامت، ورزش همگانی و ورزش بانوان هزینه شود.

آماده باش برای فوتبال ایران در آسیا

با گذشت چندین روز از سال جدید میلادی و ورود به سال ۲۰۲۳، فوتبال آسیا رفته رفته آماده برگزاری رویدادهای مهم و پرتعداد خود در رشته‌ها و رده‌های سنی مختلف می‌شود. در این دوره زمانی، مسابقات انتخابی مردان و زنان در رده‌های سنی مختلف، فوتسال و فوتبال ساحلی، انتخابی بازی‌های المپیک و همینطور جام ملت‌های آسیا برگزار خواهد شد. از اتفاقات جالب امسال برگزاری لیگ قهرمانان آسیا از تابستان با فرمت جدید است.

۹ کاذب در فوتبال ایران

تیکی‌تاکا و بارسلونای رویایی پپ گواردیولا، کاری کرد که این تیم انقلاب تاکتیکی مهمی در فوتبال روز دنیا انجام دهد. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که پس از این انقلاب تاکتیکی رخ داد، سوق دادن تیم‌ها به استفاده از مهاجم کاذب یا شماره ۹ کاذب و حذف تدریجی مهاجمان نوک کلاسیک بود. با این حال پس از چند سال دوباره تیم‌ها به سراغ استفاده از بازیکنانی با خصوصیات شماره ۹ کلاسیک رفتند که بهترین نمونه حال حاضر آن، ارلینگ هالند در تیم تحت هدایت پپ گواردیولاست.

در فوتبال ایران اما، معدود دفعاتی پیدا می‌شود که تیم‌ها به سراغ استفاده از ۹ کاذب رفته باشند. شاید شاخص‌ترین آن‌ها به دوران شفر در استقلال برگردد که این مربی آلمانی به دلیل در اختیار نداشتن مهاجمانش در دیدار مقابل الریان، از فرشید اسماعیلی به عنوان ۹ کاذب استفاده کرد و در نهایت هم استقلال با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید. با این وجود در شرایطی که لیگ برتر فوتبال ایران آمار خوبی به لحاظ گل‌زنی ندارد اما توانسته یک آمار عجیب از این حیث در بین ۵ لیگ معتبر اروپایی و آسیایی به نام خودش ثبت کند.

رونمایی از رونالدو

کریستیانو رونالدو سرانجام بعد از کش و قوس‌های زیاد تصمیم گرفت که النصر عربستان را به عنوان تیم بعدی خود انتخاب کند. رونالدو رسما به النصر پیوسته است اما در دو بازی اخیر تیم به میدان نرفته است. محرومیت این بازیکن پرتغالی با پیراهن منچستریونایتد باعث شد تا در دو دیدار اخیر تیمش به میدان نرود. رودی گارسیا سرمربی  النصر بعد از تساوی شب گذشته برابر الشباب گفت: رونالدو در دیدار بعدی برابر الاتفاق به میدان خواهد رفت. امیدوارم که او سرنوشت ساز باشد. پیش بینی ما این است که این بازیکن بزرگ کمک زیادی به کند. بی‌صبرانه منتظرحضور او در ترکیب تیم هستیم.

ابهام در برگزاری اردوهای تیم ملی والیبال نشسته

کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته مردان می گوید: هرچند برگزاری رقابت‌های لیگ سبب می شود تا بازیکنان در کوران مسابقات قرار بگیرند و آمادگی خود را حفظ کنند، اما چون سال آینده رویدادهای مهمی را پیش رو داریم تنها برگزاری لیگ برای حفظ آمادگی بازیکنان کافی نیست و باید با برگزاری اردوی تیم ملی زودتر تکلیف بازیکنان اصلی تیم مشخص شود. وی همچنین معتقد است تاخیر در برگزاری اردوها به ضرر بازیکنان و سبب بلاتکلیفی بازیکنان اصلی تیم ملی می شود.

بازی عوض‌کن‌ها

باشگاه‌ها و هواداران فوتبال به دنبال بازیکنانی هستند که بتوانند در بزنگاه‌ها تیمشان را نجات دهند. این کار می‌تواند یا با ممانعت از گل‌زنی حریف باشد یا با زدن گل پیروزی در دیداری که گره خورده است. در لیگ برتر ایران هم چنین بازیکنانی پیدا می‌شوند اما باتوجه به این که گل زیادی در این لیگ رد و بدل نمی‌شود، تعدادشان از انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کند. در همین رابطه دو بازیکن استقلال و پرسپولیس در لیگ بیست و دوم بیشترین گل منجر به پیروزی را برای تیم‌هایشان به ثمر رسانده‌اند.

چرا نوشاد عالمیان سهمیه جهانی را از دست داد؟

نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان سهمیه انفرادی مسابقات جهانی را بدست آوردند و تیم نوشاد و نیما عالمیان و تیم هدایی و احمدیان سهمیه دونفره گرفتند اما نوشاد عالمیان در گرفتن سهیمه انفرادی ناکام ماند. رییس فدراسیون تنیس روی میز در این راستای می گوید: فکر می کردم یک سهمیه دونفره و دو سهمیه انفرادی در انتخابی قهرمانی جهان بگیریم و بخشی از این نتیجه خوب به این بر می گردد که بازیکنان ما در لیگ فرانسه به طور مرتب در حال مسابقه دادن هستند.

طارمی تنها ایرانی تیم منتخب سال آسیا

فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) تیم منتخب سال آسیا در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد که تنها نام مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در این تیم دیده می شود.

اعلام تاریخ پیشنهادی انتخابات فدراسیون قایقرانی

دوره چهار ساله ریاست فدراسیون قایقرانی هفتم اسفند سال جاری به پایان می‌رسد و ثبت نام از کاندیداهای انتخابات فدراسیون نیز انجام شد که دو نفر برای احراز پست ریاست با هم رقابت دارند. هیات رییسه فدراسیون قایقرانی در جلسه خود چهارم اسفند را به عنوان زمان برگزاری مجمع انتخاباتی تصویب و فدراسیون نیز این تاریخ پیشنهادی را به وزارت ورزش اعلام کرد.

انتخاب سرمربی تیم ملی فوتسال زنان

با حکم مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال، فروزان سلیمانی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتسال زنان انتخاب شد؛ سلیمانی پیش از این هم هدایت تیم ملی را برعهده داشت و چند دوره اردوی تدارکاتی برگزار کرد. او اکنون باید تیم ملی را آماده حضور در مسابقات فوتسال آسیای مرکزی موسوم به کافا کند.

استقلال؛ ضعیف در آزادی

بررسی آماری نشان می‌دهد که استقلال در بازی‌های خانگی در رقابت‌های لیگ برتر عملکرد خوبی نداشته و در ۸ بازی تنها ۲ برد کسب کرده است. تیم فوتبال استقلال با پایان یافتن نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر با ۲۷ امتیاز در جایگاه چهارم مسابقات ایستاد. آبی‌پوشان پایتخت از ۱۵ بازی اول خود، ۷ برد کسب کردند و ۶ نتیجه مساوی و ۲ باخت، حاصل کار شاگردان ساپینتو در نیم‌فصل اول لیگ برتر بود. یکی از نکات قابل توجه نتیجه‌گیری استقلال در نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر، ‌ عملکرد متفاوت این تیم در بازی‌های خانگی و خارج از خانه است.

روایت روز/ طارمی، رونالدو، سیگار، استقلال و آزادی!

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =