کد خبر : 317007
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
-

بررسی وضعیت مسکن ایثارگران در کمیسیون عمران

بررسی وضعیت مسکن ایثارگران در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی وضعیت مسکن ایثارگران و گلزار شهدا در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش عصرقائم، عبدالجلال ایری ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور یافتند. آقای قاضی زاده هاشمی به همراه معاونان خود گزارشی از وضعیت کلی فعالیت‌های بنیاد شهید، وضعیت مسکن ایثارگران و خانواده شهدا و ساماندهی مزار و گلزار شهدا به اعضای کمیسیون ارائه کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس این گزارش حدود ۶۰۰ هزار نفر از جامعه ایثارگری کشور فاقد مسکن بوده که حدود ۱۸۰ هزار نفر از آنها نیز حتی توان تامین آورده اولیه مسکن را هم ندارند. بنابراین دولت حتما باید در زمینه رفع مشکلات این قشر اهتمام لازم را به خرج دهد. همچنین از حدود ۱۹ هزار گلزار شهدای موجود در کشور حدود ۳۰۰۰ گلزار شهدا نیازمند ساماندهی هستند که برای تامین اعتبارات آنها در لایحه بودجه پیش بینی‌های صورت خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در ادامه تصریح کرد: همچنین تعداد کمی از املاک تحت اختیار بنیاد شهید به دلیل اینکه در تصرف دستگاه‌های اجرایی هستند، امکان مولدسازی و فروش را دارند. طبق گزارش معاون تعاون بنیاد شهید طرحی برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد با زمین ها تحت تملک این مجموعه تدوین شده است که برای تامین منابع مالی و پرداخت تسهیلات به کمک دولت نیازمند دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: مقرر شد جلسه مشترکی میان وزارت راه و بنیاد شهید برای رفع مشکلات تامین زمین جامعه ایثارگران برگزار شود.

بررسی وضعیت مسکن ایثارگران در کمیسیون عمران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − چهارده =