کد خبر : 316992
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
-

بررسی عملکرد و چشم انداز ۱۰ سال آینده سازمان فضایی ایران در کمیسیون صنایع

بررسی عملکرد و چشم انداز ۱۰ سال آینده سازمان فضایی ایران در کمیسیون صنایع

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی عملکرد و ظرفیت های ۱۰ ساله آینده سازمان فضایی ایران در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش عصرقائم، روح الله عباسپور در گفت و گو ، در تشریح جلسه امروز سه شنبه (۲۰ دی ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ مهمان امروز جلسه کمیسیون صنایع و معادن مسئولان سازمان فضایی ایران بودند که گزارشی از مجموع عملکرد این سازمان ارائه کردند.

وی افزود: بخشی از این گزارش در رابطه با شناسایی نیازها و تجمیع تقاضاها برای فناوری و خدمات فضایی بود که همه دستگاه های کشور در خصوص زمین شناسی، اکتشاف معادن،‌ حوزه وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با مبارزه با آفات، دامپروری و… دارند که باید کنترل کرده و اطلاعاتشان را به این سازمان بدهند. این موضوع یکی از مسائلی است که باید همه دستگاه ها هماهنگی های لازم را داشته باشند و اطلاعات ظرفیت هایی که در حوزه فضایی ایجاد کرده است را به این سازمان ارائه کنند و این سازمان بتواند خدماتش را به ‌آنها بفروشد.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ادامه جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن با مسئولان سازمان فضایی ایران ظرفیت بخش های غیر دولتی و شرکت های دانش بنیان مطرح شد که مثلا بخش خصوصی می تواند ماهواره هایی با مقیاس کوچک تولید کند.

عباسپور عنوان کرد: موضوع دیگر ارائه ساختار برنامه ۱۰ ساله از ماموریت ها و چشم اندازهای سازمان فضایی ایران در رابطه با طراحی نقشه و ایجاد قطب پرتاب فضایی در کشور بود. همچنین در خصوص ظرفیت هایی که این سازمان دارد موضوعاتی مطرح شد مانند اینکه می توانند مثل ماهواره خیام برای تصاویری که می فرستند فروش بین المللی داشته باشد که از آن استقبال هم می شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: از موضوعات مطرح شده دیگر در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن با مسئولان سازمان فضایی ایران بحث یکپارچه سازی اطلاعاتی بود که این سازمان می تواند برای ارائه یک نقشه محوری هماهنگ سازی کند.

بررسی عملکرد و چشم انداز ۱۰ سال آینده سازمان فضایی ایران در کمیسیون صنایع
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شش − 2 =