کد خبر : 316900
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۹:۲۰
-

بولسونارو اتهامات لولا داسیلوا را رد کرد

بولسونارو اتهامات لولا داسیلوا را رد کرد

وزیر خارجه آمریکا و دبیرکل سازمان ملل به حملات حامیان بولسونارو به کاخ ریاست‌جمهوری، ساختمان کنگره و دادگاه عالی برزیل واکنش نشان دادند.

به گزارش عصرقائم، خبرگزاری رویترز به نقل از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حملات به به دادگاه عالی و ساختمان کنگره و کاخ ریاست جمهوری در برازیلیا را محکوم کرد.

بلینکن اشاره کرد، جو بایدن اوضاع را از نزدیک دنبال می‌کند.

در عین حال آنتونیو گوترش،‌ دبیرکل سازمان ملل ضمن محکوم کردن حمله حامیان بولسونارو به ساختمان‌های دولتی آن را حمله به موسسات دموکراسی در این کشور دانست. او گفت، باید به خواست ملت برزیل و موسسات کشور احترام گذاشته شود.

دبیرکل سازمان ملل در توییتر نوشت: برزیل کشور دموکراتیک بزرگی است.

حامیان ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق راست افراطی برزیل، روز یکشنبه به دادگاه عالی و ساختمان کنگره حمله کردند و کاخ ریاست جمهوری در برازیلیا را محاصره کردند.

همانند آنچه در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۲۱ برای ساختمان کنگره ایالات متحده روی داد و در آن حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده به ساختمان کنگره حمله کردند تا مانع تایید ریاست جمهوری جو بایدن شوند، روز یکشنبه نیز چندین هزار معترض به کنگره و دادگاه عالی برزیل حمله کردند و به اثاثیه داخل آنجا خسارت وارد کردند.

این در حالی است که بولسونارو اتهامات مطرح شده از سوی لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا مبنی بر حمله حامیانش به ساختمان‌های دولتی را رد کرد.

وی همچنین در توییتر نوشت،‌ تظاهرات مسالمت‌آمیز جزئی از دموکراسی است؛ اما هرگونه یورش به ساختمان‌های دولتی به منزله تجاوز است.

بولسونارو اتهامات لولا داسیلوا را رد کرد/ محکومیت حملات به ساختمان‌های دولتی برزیل
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + هفده =