کد خبر : 316915
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۹:۵۰
-

استقبال گرم طلای جهانی با صعود از بازار

استقبال گرم طلای جهانی با صعود از بازار

قیمت جهانی طلا امروز(دوشنبه) افزایش یافت و نزدیک به بالاترین سطح هفت ماهه خود قرار گرفت زیرا دلار ضعیف‌تر حمایت می‌شود و امیدوار است که فدرال رزرو ممکن است سرعت افزایش نرخ بهره را کاهش دهد.

به گزارش عصرقائم، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ صبح به وقت شرقی با ۱۱.۸ درصد افزایش به ۱۸۷۷ دلار و ۵۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۶۳ درصد افزایش به ۱۸۷۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۲ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران خارجی ارزان‌تر کرد.

فعالیت صنعت خدمات ایالات‌متحده در ماه دسامبر برای اولین‌بار در بیش از دو تا ۲.۵ سال در بحبوحه کاهش تقاضا کاهش یافت و شواهد بیشتری مبنی بر کاهش تورم ارائه کرد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت طلا را به‌عنوان یک محافظ تورم کاهش می‌دهد و هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، خرید خرده‌فروشی طلا در قطب‌های اصلی آسیا به دلیل قیمت‌های بالاتر در آغاز هفته گذشته کند بود، در حالی که تقاضا در چین به دلیل بازگشایی و جشنواره سال نو افزایش یافت.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۳.۹۵ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۰۹۴ دلار و ۹۷ سنت رسید و پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۸۰۴ دلار و ۳۰ سنت رسید.

استقبال گرم طلای جهانی با صعود از بازار

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 7 =