کد خبر : 316815
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
-

لزوم ورود خیران برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان

لزوم ورود خیران برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خدمات سلامت و درمان را ارائه می‌دهند با کم و کسری‌ها در حوزه تجهیزات و امکانات لازم مواجه هستند به‌خصوص در درمان بیماری‌های خاص و صعب العلاج که باید بخش خصوصی خیریه به کمکشان بیاید و دستشان را بگیرد.

به گزارش عصرقائم، بیماریهای خاص و صعب العلاج در مازندران نیازمند حمایت و کمک خیریه‌ها هستند
آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در جلسه با هیات امنای مجمع خیرین سلامت استان، اظهار کرد: اولا بنده از خدمات جامعه خیرین استان مازندران صمیمانه تشکر دارم.

وی افزود: از منظر نظر و تئوری در رابطه با کمک به انسان‌ها و به‌خصوص به سلامت انسان‌ها بحث زیاد شده، چندان لازم نیست که در اهمیت خدمت به انسانها به‌خصوص در حوزه سلامت صحبت کنیم، از بعد نظری غنی هستیم، منتها تذکر دادن آن هم از زبان خداوند بر انگیزه‌ها می‌افزاید.

محمدی لائینی خاطرنشان کرد: همانطور که خداوند به شما احسان کرده شما هم به دیگر احسان کنید، خداوند میفرماید مالی که در اختیار شماست برای خداست مال خدا را از بندگان خدا دریغ نکنید، مال برای خدا و خلائق هم عائله خدا هستند، پس باید مال خدا را صرف عائله خدا کرد، پس باید یک شرایط استثنایی به‌وجود بیاید، باید جانانه خدمت کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران ضمن تقدیر از حضور و آمادگی خدمات مجمع خیرین در حوزه سلامت، عنوان کرد: از خدای بزرگ آرزوی جبران هم در دنیا و آخرت در رابطه با انفاق شما را دارم، خداوند هم وعده فرموده که آنچه را که شما انفاق میکنید ما جایگزین میکنیم، خداوند خلف وعده ندارد.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه سلامت هم از نظر خدمات دهندگان و هم از جانب خدمات گیرندگان زیاد است، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی که خدمات سلامت و درمان را ارائه میدهند و با کم و کسری‌ها در حوزه تجهیزات و امکانات لازم مواجه هستند، باید بخش خصوصی خیریه و تجاریه به کمک بیاید و دستشان را بگیرد، هم از جانب خدمات گیرندگان بسیاری هستند که پول و زور اقتصادی‌شان نمیرسد که دارو، دوا، نیازمندی‌های دیگر، تغذیه کافی و مسائل دیگر را تامین کنند، به‌خصوص برخی از بیماری‌ها هزینه بالایی دارد و خیلی گران تمام میشود این بیماران چشم امیدشان به مجمع خیرین است.

امام جمعه ساری ادامه داد: بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیاز به حمایت زیادی دارند، خداوند نعماتی به‌صورت ثروت و دارایی در اختیار جمعی از مردم قرار میدهد، آنطرف خدمات‌گیرندگان نیاز به کمک دارند، هم وجدان، منفعت شخصی و هم خدا به فرد ثروتمند میگویند کمی از آنچه داری را به دیگران بده‌، چرا که هر کار نیکی اول به خودت میرسد و در واقع به خودت و بهداشت خودت کمک کرده‌ای، به فقرا کمک کردی به امنیت خودت کمک کردی، چرا که اگر فقرا به ستوه بیایند اول شما اغنیا را مورد توجه و تهدید خودشان قرار میدهند، پس سود رفع فقر به خود اغنیا میرسد.

این مسئول با اشاره به جزییاتی از نگاه انسانی در این بخش، عنوان کرد: کمک به هم نوعان، کسانی که محتاج هستند، هم‌نوع‌پرستی و هم‌نوع‌گرایی نگاهی غیرگرایانه است، بالاتر از آن اوج ملاحظات است که فقط برای خداست، خدا می‌خواهد، برای اینکه کارتان عبادت به حساب بیاید حتما نگاه خدایی را داشته باشید، گاه در جامعه غیرایمانی نیز افراد خیری پیدا میشوند تفاوتش این است که کار خیر را به خدا ارتباط نمی‌دهند ولی شما کار خیر را به خدا ارتباط می‌دهید و می‌شود عبادت.

وی در پایان خواستار دریافت آمار و ارقام از هیات امنای مجمع خیرین سلامت و همچنین و رتبه مازندران در این حوزه شد‌.

لزوم ورود خیران برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × سه =