کد خبر : 316816
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
-

قطع گاز ۱۸۰ واحد صنعتی در مازندران

قطع گاز ۱۸۰ واحد صنعتی در مازندران

مدیر عامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به اعمال محدودیت مصرف گاز در ۱۸۰ واحد صنعتی گفت: ادارات پر مصرف نیز در صورت عدم رعایت الگوی مصرف با قطعی گاز مواجه خواهند شد.

به گزارش عصرقائم، قاسم مایلی رستمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اولویت تامین گاز بخش خانگی است، اظهار داشت: برای پایداری تامین گاز خانگی، محدودیت برای مصرف گاز در بخش صنعت ایجاد شده است.

وی افزود: در سطح استان گاز ۱۸۰ واحد صنعتی از جمله سیمان، آجر پزی‌ها، صنایع کوچک، نیروگاه‌های کوچک و فولاد قطع شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به اینکه برخی صنایع نیز مجوز استفاده ۵۰ درصدی از گاز دارند، گفت: مابقی نیاز به سوخت باید از سوخت جایگزین تامین شود.

مایلی رستمی میزان مصرف گاز در طول ۲۴ ساعت گذشته در استان ۳۲ میلیون متر مکعب بیان کرد.

وی با اشاره به محدودیت‌های اعمال‌شده برای مصرف گاز از سوی صنایع استان افزود: شرکت ملی گاز ایران دستورالعمل‌هایی در خصوص اعمال محدودیت‌هایی برای صنایع استان در مصرف گاز در این ایام سرد سال و فصل زمستان ابلاغ کرده است تا این صنایع به شکلی محدود از گاز استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با انتقاد از عدم رعایت برخی از صنایع مازندران در مصرف گاز و توجه نکردن به دستورالعمل اعمال محدودیت مصرف گاز، گفت: این محدودیت‌ها به منظور تامین نیاز گاز دیگر استان‌های کشور است و صنایع استان باید به این مهم توجه داشته باشند اما متاسفانه هیچ توجهی به این موضوع از سوی شرکت‌ها نمی‌شود.

مایلی رستمی عنوان کرد: صنایع و شرکت‌هایی که شامل این دستورالعمل هستند با مطرح کردن مشکلات مالی، صنفی و کارگری عنوان می‌کنند که نمی‌توانند این محدودیت‌ها در مصرف گاز را اعمال کنند اما باید گفت که اگر این محدودیت‌ها اعمال نشود، شهرهای دیگر استان‌های کشور با مشکل تامین گاز مواجه خواهند شد.

وی افزود: در شرایط اوج سرما عدم توجه صنایع استان به دستورالعمل‌ها و محدودیت‌های مصرف گاز، برای شهرهای سردسیر کشور مشکل‌ساز خواهد شد و از این رو در صورت عدم توجه به این مهم، مجبور هستیم با روش‌های قهری نسبت به این مساله عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان یادآور شد: دمای بهینه هوا در ادارات ۱۸ درجه سانتی گراد است، در صورتی که ادارات مصرف مازاد داشته باشند در مرحله اول اخطار خواهند گرفت و اگر رعایت انجام نگیرد منجر به قطعی گاز خواهد شد.

وی از مردم درخواست کرد، تا در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند و دمای محیط ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را رعایت کنند.

قطع گاز ۱۸۰ واحد صنعتی در مازندران/میزان مصرف گاز از 32 میلیون مترمکعب عبور کرد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =