کد خبر : 316819
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
-

تکرار حمله شکارچیان غیرمجاز در پناهگاه میانکاله

تکرار حمله شکارچیان غیرمجاز در پناهگاه میانکاله

تعدادی از شکارچیان غیرمجاز بار دیگر در پناهگاه حیات وحش میانکاله با ماموران درگیر شدند.

به گزارش عصرقائم، علی کلانه رئیس تالاب بین‌المللی وذخیره‌گاه زیستکره میانکاله گفت: تعدادی از شکارچیان روز دوشنبه هفته قبل در منطقه آشوراده با ماموران مرزبانی درگیر شدند و بر اساس شنیده ها یک مامور با پاروی قایقرانی زخمی شد.

وی افزود:این شکارچیان ابتدا به سمت قایق لایروبی که در خلیج گرگان قرار داشت شلیک کردند که با گزارش مردمی، ماموران مرزبانی به منطقه اعزام شدند اما شکارچیان گستاخ به سمت این ماموران نیز حمله کردند.

کلانه با بیان اینکه شکارچیان اسفند ماه پارسال نیز به دفعات حتی با سلاح گرم به محیط بانان حمله کرده بودند، ادامه داد: این شکارچیان پارسال به خود من که در قایق مشغول گشت زنی بودم شلیک کردند که گلوله به تلفن همراه من اصابت کرد.

رئیس تالاب بین‌المللی وذخیره‌گاه زیستکره میانکاله افزود: حمله شکارچیان غیرمجاز به محیط بانان در طول سال و به کرات اتفاق می افتدو برای حل این مشکل نهادهای سیاسی و امنیتی باید با آنها و لیدرهای شکار برخورد جدی کنند.

کلانه با ابراز تاسف از جسارت و گستاخی مدوام شکارچیان، گفت: امسال تصمیم گرفته شد پس از اطلاع از فراخوان های شکارچیان، محیط بانان به همان منطقه اعزام شوند و پرندگان را از زیستگاه طبیعی‌شان دور کنند تا مورد هدف شکارچیان قرار نگیرند.

وی افزود: این اقدام راه حل نهایی نیست اما در شرایط کنونی فراری دادن پرندگان برای مدت کوتاه از زیستگاهشان تنها راه برای حفاظت از جان پرندگان است.

رئیس تالاب بین‌المللی وذخیره‌گاه زیستکره میانکاله در خصوص شناسایی این شکارچیان متخلف نیز گفت: بسیاری از این افراد با خودروهای میلیاردی، تجهیزات کامل شکار و تنها برای تفریح شکار می کنند.

وی افزود: پرندگانی که در میانکاله اکنون زمستان گذرانی می کنند چنگر هستند که وزن پرنده بالغ ان کمتر از نیم کیلو می باشد و با توجه به هزینه های شکار مانند فشنگ و قایق و حمل ونقل شکاری که در میانکاله انجام می‌شود اصلا جنبه اقتصادی ندارد.

کلانه بر لزوم ورود نهادهای سیاسی و امنیتی استان های مازندران و گلستان برای مقابله با این شکارچیان گستاخ تاکید کرد و گفت: متاسفانه ما اکنون با شکارچیانی روبرو هستیم که نه تنها به سمت پرندگان و محیط بانان تیراندازی می کنند بلکه با ماموران اجرای قانون نیز درگیر می شوند.

وی گفت: بارها درخواست کردیم که با این شکارچیان متخلف باید برخورد بسیار سخت و جدی انجام شود اما وقتی برخوردها متناسب نباشد جسارت  این شکارچیان نیز بیشتر می شود.

رئیس تالاب بین‌المللی وذخیره‌گاه زیستکره میانکاله افزود: مهمترین دغدغه ما اکنون در میانکاله علاوه بر حفظ جان پرندگان حفظ جان محیط بانان است و وقتی محیط بانان برای گشت زنی به منطقه اعزام می شوند ابتدا از خودشان می پرسند آیا امروز از تیررس این شکارچیان در امان هستند یا خیر؟

تکرار حمله شکارچیان غیرمجاز در پناهگاه میانکاله/نهادهای امنیتی ورود کنند
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده + هفت =