کد خبر : 316727
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
-

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد

تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید.

به گزارش عصرقائم، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضای دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید.

دکتر طهرانچی در نشست امضای این تفاهم‌نامه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارای نقاط اشتراک بسیاری است، دانشگاهی اجتماعی و شهرپایه است که در رویکرد جدید خود بسترسازی اشتغال دانش بنیان را هدف قرار داده که در این موضوع با سیاست‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تطابق دارد.

وی ادامه داد: بحمدالله در این مدت طرح‌های خوبی ازجمله پویش اشتغال، دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی و… در دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده و تلاش داریم در زمینه‌هایی که جوانان را از بدو ورود به دانشگاه، با اقتصاد بخش سوم و تعاونی‌ها آشنا می‌کند، قدم برداریم.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از حوزه‌های همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت از فعالیت‌های دانش بنیان و فضای نوآوری است که این موضوع با توجه به رویکرد دولت سیزدهم و اقدامات جدی که در جریان است، می‌تواند با همکاری این دو مجموعه به نحو احسن انجام شود.

وی همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی در حوزه علوم پزشکی را از دیگر موارد دارای اولویت برشمرد و افزود: واقعیت این است که نیازمند جهش در آموزش حوزه علوم پزشکی کشور هستیم و در این زمینه عدالت آموزشی هدف دانشگاه آزاد اسلامی است که وزارت بهداشت نیز بخشی از آن را بر دوش این دانشگاه قرار داده است. تحقق این هدف بدون نگاه راهبردی در دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی صورت نخواهد گرفت؛ بنابراین این موضوع مهم در گام دوم تفاهم‌نامه همکاری مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری خواهد شد.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه سالانه ۴۰۰ هزار دانشجوی جدید وارد دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند، اظهار داشت: از این تعداد، ۳۰۰ هزار نفر جوان هجده ساله هستند که دانشگاه آزاد اسلامی تأکید دارد که این جوانان از همان ابتدا با مفاهیم کار و امیدآفرینی به آینده آشنا شوند و این موضوع جز با ارتباط تنگاتنگ با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میسر نخواهد شد. علاوه بر این، مجلس شورای اسلامی در قانونی که سال ۱۳۹۶ به تصویب رسید، مسئولیت نظام آموزش فنی، حرفه‌ای و مهارتی را به وزارت کار محول کرد و در پیاده‌سازی آن، به نقش دانشگاه آزاد اسلامی اشاره شده است که در این موضوع نیز می‌توانیم با همکاری مشترک، به اهداف مدنظر دست یابیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه همکاری مشترک برای جوانان کشور و امیدآفرینی نسل جوان برکت به همراه داشته و مقدمه‌ای برای برداشتن گام‌های بعدی تفاهم‌نامه‌های همکاری باشد.

ساخت ۱۰۰هزار واحد مسکونی برای دانشگاه آزاد اسلامی در قالب تعاونی مسکن

سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در این مراسم گفت: در راستای توسعه اشتغال دانش‌بنیان باید از ظرفیت‌های صاحب‌نظران دانشگاهی استفاده مطلوب داشته باشیم. پیوند بین صنعت و دانشگاه زمینه ارتقای ارزش‌افزوده‌ محصولات و خودکفایی در تولید را فراهم می‌کند.

به گفته مرتضوی، ارائه آموزش‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای در جوار کارگاه‌ها و دانشگاه‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی متخصص و ماهر کشور دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بخش بهداشت و درمان نیز استفاده از ظرفیت‌های بیمارستانی سازمان تأمین اجتماعی و بهره‌مندی از توان علمی و تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی باید مدنظر گرفته شود.

مرتضوی با اشاره به برنامه دولت سیزدهم در احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور اضافه کرد: این برنامه تا الان توفیقات خوبی داشته، البته یک فرآیند بلندمدت است که در آینده نتایج آن را ملاحظه خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: تأکید رئیس‌جمهور بر استفاده از ظرفیت متخصصان دانشگاه‌ها است و این تفاهم‌نامه‌ در راستای استفاده از همین ظرفیت با دانشگاه آزاد اسلامی امضاء شد.

وی با بیان اینکه اساتید و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه مسکن صاحب حق هستند، تأکید کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آزاد اسلامی اقدامی مهم و مبارکی در تأمین مسکن محسوب می‌شود. امضای این تفاهم‌نامه را آغازی بر انجام کارهای بزرگ بین وزارت تعاون و دانشگاه آزاد اسلامی می‌دانیم.

همچنین مهدی مسکنی، معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه مشترک با هدف احداث ۱۰۰هزار واحد مسکونی برای کارمندان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب تعاونی‌های مسکن و تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد.

مسکنی افزود: تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت این تعداد واحد مسکونی برعهده دانشگاه آزاد اسلامی و ثبت و تشکیل اتحادیه تعاونی‌های مسکن در سطح استانی و ملی در سراسر کشور تعهد معاونت امور تعاون است.

این تفاهم‌نامه به منظور گسترش همکاری‌های متقابل دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخصوص احداث واحدهای مسکونی اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان منعقد شده است.

همکاری و مشارکت در احداث صدهزار واحد مسکونی برای اعضای هیأت علمی و کارمندان دانشگاه، تقویت و توسعه شرکت‌های دانش بنیان و کاربنیان دانشگاه در زمینه موضوعات تفاهم‌نامه، همکاری درخصوص تحقق اهداف بخش تعاون اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در زمینه موضوع تفاهم‌نامه و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، پژوهشی، فناوری، رفاهی، دارویی، درمانی و بیمارستان‌های وزارت و دانشگاه ازجمله اهداف انعقاد این تفاهم نامه همکاری است.

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه − دو =