کد خبر : 316751
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
-

آزادی قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی

آزادی قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی

اشغالگران صهیونیست «کریم یونس» اسیر فلسطینی را بامداد امروز (پنجشنبه) پس از ۴۰ سال اسارت آزاد کردند.

به گزارش عصرقائم، وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد، یک خودروی دولتی رژیم صهیونیستی کریم یونس، اسیر فلسطینی را در یکی از خیابان‌های منطقه رعنانا پیاده و وی را تنها رها کرده‌ و محل را به سرعت ترک نمود.

در این بیانیه تاکید شده استفاده از این روش برای آزادی یونس کریم مانع از شادی فلسطینیان نسبت به این اتفاق که پس از ۴ دهه رخ داده نمی‌شود.

وزارتخانه مذکور تاکید کرد: استفاده از این روش بر این مساله تاکید دارد که اشغالگران حتی از شادی ملت ما و استقبال از قهرمانان‌شان وحشت دارند.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کریم یوسف فضل یونس در ۲۴ دسامبر ۱۹۵۶ در روستای عاره واقع در منطقه المثلث الشمالی متولد شد.
ارتش رژیم صهیونیستی کریم یونس را در یکم ژانویه ۱۹۸۳ بازداشت کرد. وی به حبس ابد محکوم شد که بعدها مدت آن ۴۰ سال تعیین شد. این اسیر فلسطینی طی این سال‌ها به زندان‌های مختلف اسرائیلی منتقل شد.

به نقل از المیادین، وی در حال حاضر قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قدیمی‌ترین اسیر در جهان به شمار می‌رود.

او در طول ۴۰ سال در تمام نبردهایی که جنبش اسیر فلسطین به راه انداخت، شرکت کرد؛ از جمله اعتصاب غذا که سخت‌ترین این نبردها به شمار می‌رود و آخرین آن اعتصاب سال ۲۰۱۷ بود که به مدت ۴۲ روز ادامه داشت.

آزادی قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیلی
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + هفده =