کد خبر : 316671
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
-

مازندران میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور

مازندران میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر با حضور هنرمندان ۹ استان کشور به مدت چهار روز از ۱۸ لغایت ۲۱ دی ماه در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش عصرقائم، حسین جوادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران  در نشست خبری با اهالی رسانه با موضوع میزبانی مازندران از بیست و هفتمین جشنواره تئاتر مناطق کشور گفت: استان مازندران استانی زرخیز به جهت داشته های فرهنگی است که دارای بهترین چهره‌های فرهنگی، رسانه‌ای و هنری است.

وی افزود: در حوزه تئاتر نیز هنرمندان بسیار فاخری وجود دارد که طی ادوار گوناگون در حوزه نمایش درخشیدند و علاقمندان فراوانی را به سالن‌های نمایش، راغب کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، خاطرنشان کرد: اتفاق بزرگی که در کشور در حال اتفاق است برگزاری جشنواره ملی فجر است که بسیار برای اهالی تئاتر حائز اهمیت است و استان مازندران در کنار سه استان دیگر میزبان منطقه‌ای این جشنواره است.

این مسئول ادامه داد: برگزیدگان جشنواره اخیر تئاتر استانی به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کرده‌اند و دو گروه از شهرهای ساری و بابلسر در چند روز آینده در شیراز به رقابت خواهند پرداخت که طی روزهای آتی به استان فارس اعزام خواهند شد.

جوادی بیان کرد: استان مازندران به عنوان میزبان منطقه ۳ این دوره از بیست و هفتمین جشنواره ملی فجر، میزبان ۹ استان و ۱۹ گروه نمایشی است که تدارک لازم برای این میزبانی انجام شده است.

وی ادامه داد: دو گروه از استان تهران، دو گروه از استان گلستان، دو گروه از گیلان، دو گروه از استان سمنان، دو گروه از قزوین، دو گروه از استان کرج ، دو گروه استان خراسان شمالی، چهار گروه از استان رضوی و یک گروه از استان خراسان جنوبی در مجموع ۱۹ گروه حاضر در این دوره در منطقه ۳ کشور خواهند بود که به میزبانی مازندران به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تصریح کرد: زمان برگزاری این جشنواره منطقه‌ای، ۱۸ الی ۲۱ دی ماه است و مراسم اختتامیه در تالار مرکزی ساری در ۲۱ مردادماه با حضور مهمانان استانی و ملی برگزار خواهد شد.

جوادی با بیان اینکه روزانه استان مازندران میزبان نزدیک به ۵۰۰ مهمان طی ۴ روز برگزاری این جشنواره خواهد بود؛ متذکر شد: این جشنواره منطقه‌ای، سکوی پرتاب برگزیدگان به بیست و هفتمین جشنواره ملی تئاتر فجر خواهد بود و لذا برای تمامی گروه‌های حاضر در مناطق چهارگانه کشور بسیار حائز اهمیت است.

مازندران میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر فجر کشور/19 گروه از 9 استان به رقابت می‌پردازند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 14 =