کد خبر : 316683
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
-

لزوم حمایت دستگاه قضایی و پلیس برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در تهران

لزوم حمایت دستگاه قضایی و پلیس برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در تهران

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران بر لزوم حمایت دستگاه قضایی و پلیس برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در تهران تاکید کرد.

به گزارش عصرقائم، علیرضا جاوید در سومین جلسه قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران گفت: در حوزه ساخت و سازهای غیر مجاز نیازمند حمایت و پشتیبانی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی به عنوان ضابط اجرایی هستیم تا با همکاری آنها ممانعت از وقوع ساخت و سازهای غیر مجاز صورت بگیرد.

وی افزود: ایجاد اغتشاشات اخیر در کشور موجب درگیری پلیس در این موضوع شد. لذا نمی‌توانستیم همکاری‌های لازم را با پلیس برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز برقرار کنیم. در همین راستا در مناطق ۵، ۱۷، ۱۸ و بخش‌هایی از منطقه ۴ و همچنین بخشی از منطقه یک به شدت با سوء استفاده برخی فرصت طلبان مواجه بودیم که از درگیری‌های امنیتی برای توسعه ساخت و سازهای غیر مجاز استفاده کرده‌اند.

جاوید تاکید کرد: البته در شهرداری تهران مجموعه یگان حفاظت و شهربان و حریم بان ضمن پرهیز از ایجاد هر گونه ناامنی ناشی از این برخوردها با ساخت و سازهای غیر مجاز مقابله کردند و در این مسیر شهرداری‌های مناطق نیز همراهی‌های مناسبی داشتند.

معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران تاکید کرد: در حال حاضر که بی نظمی‌ها به حداقل رسیده در دو ماه باقیمانده تا پایان سال با حمایت دستگاه قضائی و پلیس باید در منطقه ۱۹ و یک با باقیمانده این ساخت و سازهای غیر مجاز برخورد شود.

وی ادامه داد: در منطقه یک در برخی نقاط بلندمرتبه سازی غیر مجاز صورت گرفته، لذا باید در تمامی نقاط مستعد این بی نظمی‌ها برخورد لازم صورت بگیرد و پیشنهاد و درخواست ما این است که با حمایت دستگاه قضایی و پلیس این امر محقق شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه حجت الاسلام مرادی نماینده دادستان تهران نیز گفت: در موضوعات مطرح شده در این جلسه نیازمند تشکیل چند کارگروه خاص هستیم. موارد مهمی مطرح شد که نیاز است خارج از نوبت مورد بررسی قرار گیرند. این موارد باید بررسی شوند و دادستانی این آمادگی را دارد که در مورد مسائل حقوقی در خدمت شما باشد.

وی افزود: در رابطه با ساخت و سازها دو موضوع ایجابی و سلبی باید مورد توجه قرار گیرد. در موارد سلبی آن چیزی است که از سوی ما و شهرداری تهران انجام می‌شود؛ اما در بحث ایجابی باید ضمن انجام وظایف خود، صرفه مردم را نیز در نظر بگیریم.

لزوم حمایت دستگاه قضایی و پلیس برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در تهران

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × یک =