کد خبر : 316672
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۵
-

برگزاری نمایشگاهی از کاریکاتورهایی با موضوعِ آلودگی هوا

برگزاری نمایشگاهی از کاریکاتورهایی با موضوعِ آلودگی هوا

خانه کاریکاتور ایران نمایشگاهی گروهی از آثار هنرمندان ایرانی با عنوانِ «آسمان آبی» و با تمرکز بر موضوع آلودگی هوا برگزار می‌کند.

به گزارش عصرقائم، در توضیح این نمایشگاه آمده است: آلودگی هوا، دیرزمانی است که به چالشی جدی در جوامع مدرن و انسان معاصر تبدیل شده و آلاینده‌های خطرناک ناشی از مراکز صنعتی و رشد چشمگیر تردد خودرو ها؛ نه تنها خطری مهلک برای سلامت و جان شهروندان فراهم کرده است، بلکه محیط زیست و حیات دیگر جانداران را مورد تهدید قرار داده است. 
شاید یکی از راه های کاهش آلودگی هوا، استفاده حداقلی از سوخت های فسیلی و استفاده از حمل و نقل عمومی کارآمد باشد تا سلامت شهروندان حفظ شده و بقای زندگی دیگر موجودات نیز تضمین شود. اما در این راستا، نقش تک تک شهروندان و اقدامات تاثیرگذار مبادی ذیربط با توسعه راهکارهای آموزشی در جهت کاهش آلودگی هوا بسیار موثرتر خواهد بود. یکی از واسطه های اثر بخش در حوزه آموزش و تأمل در مسائل فرهنگی اجتماعی و زیست محیطی، به کارگیری هنرهای تصویری و به ویژه کارتون و کاریکاتور است. از این رو خانه کاریکاتورایران، در راستای گسترش آموزش های شهروندی از نگاه تاثیرگذار هنرمندان طنز ترسیمی(کارتون)، نمایشگاه کارتون «آسمان آبی» را برگزار می‌کند.

در این نمایشگاه آثار ۲۰ هنرمند ایرانی و خارجی با رویکرد آلودگی هوا و موضوعات: معضلات شهری و مسائل زیست محیطی در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.
نمایشگاه «آسمان آبی» از ۱۴ دی تا ۱۴بهمن۱۴۰۱ در خانه کاریکاتور ایران دایر خواهد بود. علاقه مندان می توانند برای بازدید، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹تا ۱۶و پنجشنبه ها ساعت ۹ تا۱۲ به استثنای روزهای تعطیل به خانه کاریکاتور ایران مراجعه کنند.

برگزاری نمایشگاهی از کاریکاتورهایی با موضوعِ آلودگی هوا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − 4 =