کد خبر : 316615
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
-

کابلوف: به رسمیت شناخته شدن طالبان افغانستان شرایطی دارد

کابلوف: به رسمیت شناخته شدن طالبان افغانستان شرایطی دارد

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان از آمریکا خواست دارایی‌های مسدود افغانستان را آزاد کند و پیشبینی کرد که جامعه بین‌المللی طالبان را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش عصرقائم، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان در گفت‌وگو با روزنامه هندو با بیان اینکه مسکو و دیگر کشورهای منطقه آماده کمک به افغانستان برای مقابله با رشد تروریسم در این کشور هستند، یادآور شد که سفارت روسیه در کابل در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی هدف حمله تروریستی قرار گرفت.

او در پاسخ به این سوال که آیاجامعه بین‌المللی می‌تواند در مبارزه با تروریسم به طالبان اعتماد کند، گفت: در جلسه چهارم فرمت مسکو شرکت‌کنندگان بر اهمیت مبارزه با تروریسم در افغانستان تاکید کرده و با جدیت فراوان از طالبان خواستند تا از تبدیل شدن این کشور به مکانی امن برای رشد تروریسم جلوگیری کنند.

او همچنین از تلاش‌های طالبان در این راستا تشکر کرد، اما آن را ناکافی دانست.

علاوه بر این، کابلوف نسبت به تلاش‌های آمریکا برای نفوذ دوباره در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: اگر واشنگتن دارایی‌های مسدود شده افغانستان را که برای مبارزه با تروریسم در این کشور ضروری است، آزاد کند، کمک شایانی کرده است.

این نماینده روسیه، طالبان را “قدرت برتر” افغانستان دانست که دولت موقت تشکیل داده و در حال فعالیت است. او گفت که اپوزیسیون‌های مختلفی از جمله گروه تروریستی داعش در این کشور حریف طالبان نمی‌شوند.

کابلوف درباره به رسمیت شناخته شدن طالبان در مجامع بین‌المللی گفت: این اتفاق همین حالا هم دارد میافتد. هیئت‌های طالبان به نمایندگی از افغانستان در نشست‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سومین نشست فرمت مسکو در اکتبر ۲۰۲۱ حاضر شدند.

او همچنین حضور نماینده دائم جمهوری اسلامی افغانستان (دولت پیشین این کشور) در سازمان ملل را “نامناسب” دانست، زیرا به گفته او، “این فرد نه نماینده طالبان است و نه نماینده ارزش‌های دولت پیشین این کشور.”

وی تصریح کرد: سازمان ملل، طالبان را گروه تروریستی نمی‌داند و تحریم‌هایی که شورای امنیت این سازمان علیه آن‌ها وضع کرده، نه علیه گروه طالبان، بلکه علیه برخی از افراد عضو این گروه است.

با این حال، او به رسمیت شناخته شدن طالبان را ملزم به پایان فرایند آشتی درون افغانستان، ایجاد یک ساختار قدرت همه‌گیر، احترام به حقوق بشر و تلاش کافی برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر دانست.

کابلوف: به رسمیت شناخته شدن طالبان افغانستان شرایطی دارد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 − 1 =