کد خبر : 316623
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
-

منادی: کمیسیون آموزش، حوزه آموزش کشور را یکپارچه می‌بیند

منادی: کمیسیون آموزش، حوزه آموزش کشور را یکپارچه می‌بیند

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در جریان بازدید اعضای این کمیسیون از پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، گفت: گردش مالی شرکت های دانش بنیان یک سوم کل بودجه دولت است.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس امروز از بخش های مختلف پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف بازدید کردند.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در این نشست بر ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان و توسعه پارک های علم و فناوری در کشور تاکید کرد و گفت: سال گذشته گردش مالی شرکت های دانش بنیان یک سوم کل بودجه دولت بوده است لذا می توان با حمایت از اقتصاد دانش بنیان اقدامات بزرگی انجام داد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس حوزه آموزش کشور را به صورت یکپارچه می بیند، گفت: این کمیسیون برای تعیین تکلیف آموزش صفر تا ۶ ساله ها مصوبه ای داشت و متولی مهدهای کودک را از سازمان بهزیستی به آموزش و پرورش تغییر داد.

وی ادامه داد: پس از آن کمیسیون آموزش برای بهبود شرایط آموزش و پرورش و اجرای سند تحول بنیادین، قانون رتبه بندی معلمان را مصوب کرد و رقم ۵۰ هزار میلیارد تومان را برای اجرای این قانون در نظر گرفت که تاکنون نیز پرداخت های علی الحسابی به معلمان انجام شده و حقوق معلم از ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان با قانون کمیسیون آموزش افزایش پیدا کرد.

منادی سفیدان اضافه کرد: در ادامه کمیسیون رقم ۳۷ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق هیات علمی اساتید دانشگاه های وزارت علوم با وزارت بهداشت در نظر گرفت که براساس مصوبه مجلس حقوق اعضای هیات علمی باید ۶۰ درصد افزایش می یافت که با ۳۰ درصد آن موافقت شد.

رئیس کمیسیون آموزش تصریح کرد: کمیسیون آموزش همچنین برای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان نیز رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان را از محل تعرفه گذاری واردات خودروهای سنگین پیش بینی کرده که این عدد نیز به شرکت های دانش بنیان در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان اختصاص پیدا می کند.

منادی سفیدان اضافه کرد: همچنین اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با مصوبه کمیسیون دو برابر و ۳ هزار میلیارد تومان به آن افزوده شد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مجموع این ارقام و مصوبات کمیسیون آموزش به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان می رسد که در واقع این رقم ۱۱ درصد بودجه کل دولت است که کمیسیون از دولت به مردم و حوزه آموزش اختصاص داده است.

منادی سفیدان در مورد مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان دانشگاه شریف و شرکت های دانش بنیان نیز، گفت: این مسائل و موارد از جمله مستقل بودن اعتبارات دانشگاه ها در راستای نظارت بر حسن اجرای قوانین مصوب پیگیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش،‌ در این نشست مشترک، جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف، فرخی معاون پارلمانی وزارت علوم و اعضای هیات رئیسه دانشگاه صنعتی شریف داشتند.

در این نشست، جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف آمار و اطلاعاتی از تعداد دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی، اعضای هیات علمی، فارغ التحصیلان این دانشگاه و فعالیت های پژوهشی و فعالیت های پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به اعضای کمیسیون ارائه و بر ضرورت مستقل بودن بودجه دانشگاه ها تاکید کرد.

منادی: کمیسیون آموزش، حوزه آموزش کشور را یکپارچه می‌بیند

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + نوزده =