کد خبر : 316619
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
-

سفر با اتوبوس در دوران کرونا چگونه بود؟

سفر با اتوبوس در دوران کرونا چگونه بود؟

چه موارد بهداشتی در سفر با اتوبوس باید رعایت شوند؟ اگر برای رزرو بلیط اتوبوس تحقیق می‌کنید بهتر است درباره نکات بهداشتی سفر و مواردی که به کرونا ارتباط دارند نیز مطالبی را بخوانید. شاید با خود بگویید که دیگر آن بیماری منحوث تمام شده اما باید بدانید هنوز در کشورهایی مانند چین و آمریکا افراد مبتلا به کوئید-۱۹ می‌شوند و هنوز کرونا تمام نشده، درست است که سویه‌های جدید آن ضعیف شده‌اند و با واکسیناسیون همگانی امکان ابتلا کم یا خفیف می‌باشد اما به هر حال باید هم‌چنان بهداشت را رعایت کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از علی بابا، در این‌ مقاله شما را با سفر با اتوبوس در دوران کرونا آشنا می‌کنیم. اگر با دوستان یا خانواده سفر می‌کنید حتما این‌ مقاله را با آن‌ها نیز به اشتراک بگذارید.

شیوع بیماری کرونا روی موارد زیادی تأثیر گذاشته است. سفر یکی از اولین مواردی بود که از کرونا تأثیر زیادی پذیرفت. با وجود تغییرات زیادی در روند شیوع بیماری هنوز آمار مبتلایان صفر نشده و باید بهداشت و پروتکل‌ها در محیط‌های عمومی و شخصی رعایت شود. هنگامی که با اتوبوس سفر می‌کنیم یکی از مهم‌ترین موارد، رعایت بهداشت است. در اتوبوس شما با افراد دیگری که بسیاری از آن‌ها غریبه هستند در یک کابین هستید و ممکن است ساعاتی طولانی کنار هم باشید. رعایت بهداشت و پروتکل‌ها از مهم‌ترین موارد سفر با اتوبوس است. حتی اگر کرونا هم نباشد، رعایت بهداشت در سفر به کیفیت سفر شما کمک می‌کند. هیچ‌کس دوست ندارد بعد از خرید بلیط اتوبوس اصفهان به تهران و سفر به تهران بیمار شده باشد. در این مطلب می‌خواهیم مواردی را درباره سفر با اتوبوس در دوران کرونا مطرح کنیم که بهتر است آن‌ها را بدانید.

ماسک و ضد‍‌عفونی‌کننده همراه داشته باشید

یکی از اولین مواردی که هنگام رزرو بلیط اتوبوس باید به آن دقت کنید، همراه داشتن ماسک و ضدعفونی‌کننده است. بسیاری از سفرهای اتوبوس مانند زمانی‌که بلیط اتوبوس اصفهان به تهران می‌خرید، طولانی هستند. به همین دلیل بهتر است ماسک خود را حین سفر زده باشید و الکل یا ژل ضدعفونی نیز همراه داشته باشید. ممکن است در مسیر نیاز به مصرف آب یا دیگر خوراکی‌ها داشته باشید. چنین مواقعی بهتر است دست‌های شما تمیز باشند و نظافت را رعایت کنید. حتما قبل و بعد از مصرف مواد خوراکی دست‌های خود را ضدعفونی کنید. اگر فردی همراه شما در سفر است که بیماری‌های زمینه‌ای دارد یا کودک و سالمند است بهتر است از آن‌ها بخواهید دو ماسک سالم داشته باشند و آن‌ها را در بازه‌های زمانی مشخصی عوض کنند. حتی اگر دوزهای واکسن کرونا را دریافت کرده‌اید رعایت نکات بهداشتی لازم و ضروری است.

سفر با اتوبوس در دوران کرونا چگونه بود؟

ضدعفونی سطوح و اطراف محل نشستن

هنگامی که با اتوبوس سفر می‌کنید باید به سطوحی زیادی دست زده و با سطوح مختلفی تماس بدنی خواهید داشت. حتما اطراف خود و سطوحی که با آن‌ها تا پایان سفر ارتباط زیادی دارید را ضدعفونی کنید. بد نیست برای صندلی‌ها نیز از پوشش‌ها و کاورهای یک‌بارمصرف استفاده کنید. اگر کودکان در سفر همراه شما هستند حتما مراقب آن‌ها باشید تا با سطوح تماس کم‌تری داشته باشند. دست‌های کودکان را در بازه‌های زمانی مناسبی ضدعفونی کنید. اگر به وسایل عمومی و نقاط مختلف اتوبوس دست زدید، حتما دست‌های خود را فورا ضدعفونی کنید تا فراموش نکنید. اگر ماسک یا وسیله‌ای روی زمین افتاد آن را تعویض کرده یا در محلی قرار دهید تا آن را قبل از استفاده مجدد، کاملا تمیز کنید.

خوراکی‌های لازم را با خود ببرید

اگر بلیط اتوبوس اصفهان به تهران خریده‌اید، حتما برای خوراکی‌های طول مسیر خود، مواد لازم را بردارید. سعی کنید با وعده‌ها و میان وعده‌های سبکی که از منزل برداشته‌اید، مسیر را طی کنید. استفاده از غذاها و تنقلاتی که در راه ارائه می‌شوند ریسک ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد. حتی اگر غذاها حاوی ویروس کرونا نباشند، برخی اوقات تمیز نبودن ممکن است بدن شما را مقابل بیماری‌ها ضعیف کند. همچنین و میان وعده‌های سالم و میوه‌های ماندگار برای سلامتی شما مفیدتر هستند.

سفر در روزهای خلوت

سعی کنید ساعت‌ها و روزهای خلوت‌تر را برای سفر انتخاب کنید. اگر برای رزرو بلیط اتوبوس یکی از انواع اتوبوس‌های موجود را انتخاب کرده باشید، شما با تعداد حدود ۲۰ تا ۴۰ نفر دیگر در یک وسیله نقلیه هستید. سعی کنید ساعاتی از روز را برای سفر خود انتخاب کنید که اتوبوس کاملا پر نباشد یا حداقل مسافران کم‌تری در پایانه و مسیر شما باشند. این کار احتمال مواجهه با افراد مبتلا را کم‌تر می‌کند. هنگام رزرو آنلاین بلیط اتوبوس، علی بابا ظرفیت‌های خالی اتوبوس‌ها را به شما نشان می‌دهد. از این عدد امکان این را دارید که بفهمید اتوبوس چقدر صندلی خالی دارد. البته ممکن است صندلی‌ها تا آخرین لحظات پر شوند، اما می‌تواند مقایسه ساده‌ای را برای شما امکان‌پذیر کند.

سبک سفر کنید

سعی کنید بعد از خرید بلیط اتوبوس اصفهان به تهران، وسایل خود را در یک چمدان جا کنید. وسایل خود را طوری قرار دهید که قرار است از آن‌ها استفاده کنید. بهتر است وسایلی که در مسیر نیاز دارید در یک کوله قرار دهید تا بقیه وسایل با آلودگی‌های محیط ارتباط کم‌تری داشته باشند. فقط وسایل ضروری را برای سفر بردارید و سعی کنید سبک‌تر سفر کنید. از راهنماهایی که برای وسایل ضروری و چک‌لیست‌های سفر هستند کمک بگرید تا هیچ‌چیزی را فراموش نکنید. همراه داشتن وسایل اضافه، بار شما را اضافه می‌کند و خستگی برای سفر در دوران کرونا مناسب نیست.

سفر با اتوبوس در دوران کرونا چگونه بود؟
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 + 9 =