کد خبر : 316611
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
-

خروج متخصصان فناوری اطلاعات از روسیه ممنوع می‌شود؟

خروج متخصصان فناوری اطلاعات از روسیه ممنوع می‌شود؟

بخش فناوری اطلاعات روسیه با تدوین قانونی در خصوص دورکاری، ممکن است با ریزش شمار بیشتری از کارکنان خود در سال نوی میلادی روبرو شود.

به گزارش عصرقائم، کارکنان فناوری اطلاعات در میان عده زیادی از شهروندان روسیه بودند که با آغاز عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین در ۲۴ فوریه، از این کشور گریختند و صدها هزار نفر دیگر هم با اعلام بسیج عمومی در سپتامبر، از روسیه فرار کردند.

دولت روسیه برآورد کرده است که در حال حاضر، ۱۰۰ هزار متخصص فناوری اطلاعات، خارج از این کشور برای شرکت‌های روسی کار می کنند.

اکنون قانونی در دست تدوین است که ممکن است دورکاری را برای بعضی از مشاغل ممنوع کند. قانونگذاران روسیه از این واهمه دارند که شماری بیشتری از متخصصان فناوری اطلاعات، در کشورهای ناتو کار کنند و ناخواسته، اطلاعات امنیتی حساس را به اشتراک بگذارند و از این رو، پیشنهاد کرده‌اند که خروج بعضی از متخصصان فناوری اطلاعات از روسیه ممنوع شود.

بر اساس گزارش رویترز، اما وزارت دیجیتالی روسیه در دسامبر اعلام کرد که ممنوعیت کامل، از کارآمدی و رقابت پذیری شرکت‌های فناوری اطلاعات خواهد کاست و در نهایت، شرکت‌هایی که می‌توانند کارکنان بیشتری را جذب کنند از جمله شرکت‌هایی که خارج از روسیه هستند، برنده خواهند شد.

خروج متخصصان فناوری اطلاعات از روسیه ممنوع می‌شود؟

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 − پانزده =