کد خبر : 316508
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
-

۲۷۰۰ واحد اقتصادی تعطیل و نیمه فعال احیا شد

۲۷۰۰ واحد اقتصادی تعطیل و نیمه فعال احیا شد

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی از احیای ۲۷۰۰ واحد اقتصادی تعطیل و نیمه فعال خبر داد .

به گزارش عصرقائم، سید امیرحسین مدنی نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی در حاشیه بهره برداری از واحدهای احیا شده در روستاهای خلق آباد و گرجی مشهد گفت: ۲۷۰۰ واحد اقتصادی تعطیل و نیمه تعطیل در دولت سیزدهم احیا شده است.
مدنی ادامه داد: با احیای این ۲۷۰۰ واحد مجموعا برای ۸۰ هزار نفر اشتغالزایی صورت گرفته و بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان سرمایه احیا شده است.

وی افزود: تاکنون ۶۷ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شده که تا پایان سال قرار است ۴ هزار واحد اقتصادی احیا شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید به عنوان صندوق تخصصی در حوزه احیای واحدهای نیمه فعال و راکد ۱۵۰۰ میلیارد تومان جهت سرمایه گذاری در ابزارها و نهاد های نوین مالی تعیین شده است گفت: در این راستا با ۶ سکوی تامین مالی جمعی قرارداد منعقد شده است.

وی ادامه داد:بحث تامین مالی یکی از موضوعات پرمراجعه واحدهای راکد و نیمه فعال است که ما برنامه مجزا و مدونی برای بحث تامین مالی داریم و علاوه بر تسهیلات که روش سنتی تامین مالی بنگاه هاست یک تفاهم نامه به ارزش ۱۰هزار میلیارد تومان با ۶ بانک امضا شده که بر سایر روش های تامین مالی علی الخصوص ابزارهای نوین تامین مالی تمرکز کرده ایم.

مدنی افزود: در حوزه تامین مالی پروژه گسترش استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در نهضت احیا تعریف شده است؛ تامین مالی زنجیره ای، تامین مالی جمعی، شرکت پروژه سهامی عام، صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری ویژه اشتغال، صندوق های سرمایه گذاری خصوصی و … از جمله ابزارهایی بوده که در جبهه تامین مالی نهضت متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه از طریق میزتخصصی احیا که در بانک مرکزی و سازمان بورس تشکیل شده است در حال برنامه ریزی برای گسترش استفاده از این ابزارها هستیم گفت: بعنوان مثال تکمیل زنجیره تامین مالی صنایع مختلف در قالب کارگروه تامین مالی زنجیره ای نهضت با همکاری وزارت صمت و بانک مرکزی هر هفته با حضور ذینفعان و کارشناسان هر صنعت به طور منظم در حال برگزاری است تا استفاده از این ابزار در فرآیند احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تسهیل و تسریع شود زیرا این ابزار یک ابزار غیرتورمی و برای سرمایه در گردش شرکت ها مناسب است و با توجه به اینکه سال گذشته حدود ۶۵ درصد تسهیلات اعطایی بانک ها برای سرمایه در گردش بوده، در صورت استفاده از این روش انحراف کمتری در منابع خواهیم داشت.

وی افزود : در حوزه ابزار تامین مالی جمعی تاکنون برای ۱۳ طرح با همکاری صندوق کارآفرینی امید و منابع مردمی تامین مالی شده است. با برنامه ای که برای تسهیل استفاده از این ابزارها و اصلاح دستورالعمل های اجرایی با همکاری سازمان بورس، شرکت فرابورس و بانک مرکزی داریم شاهد استفاده بیشتر از این ابزارها در تامین مالی خواهیم بود.

۲۷۰۰ واحد اقتصادی تعطیل و نیمه فعال احیا شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 2 =