کد خبر : 316497
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
-

وبینار «تأثیر نقش و مکتب شهید سلیمانی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی» برگزار شد

وبینار «تأثیر نقش و مکتب شهید سلیمانی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی» برگزار شد

یک اندیشمند روسی در وبینار «تأثیر نقش و مکتب شهید سلیمانی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی» در روسیه گفت: کشته شدن فرد در راه آرمان، گواهی بر وجود پروردگار است زیرا بدون وجود پروردگار فداکردن زندگی امری بی‌معناست.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وبینار «تأثیر نقش و مکتب شهید سلیمانی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی» با حضور شخصیت‌های سیاسی، علمی و مذهبی ایرانی و روسی به میزبانی سفارت کشورمان در مسکو برگزار شد.

در این وبینار، شخصیت‌های برجسته‌ای چون الکساندر دوگین فیلسوف برجسته روس و بنیانگذار جنبش اوراسیاگرایی، لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته بین‌الملل دومای دولتی روسیه، دیمیتری یف سیف رئیس انستیتو همگرایی اوراسیا، بشار جعفری سفیر جمهوری عربی سوریه در فدراسیون روسیه درباره شهید سلیمانی و نقش او در منطقه و عرصه بین‌الملل سخن گفتند.

مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در روسیه در سخنانی، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) درباره سردار مقاومت گفت: بر اساس فرمایشات رهبری شهید سلیمانی قهرمان ملت ایران است به خاطر اینکه ملت ایران داشته‌های فرهنگی، معنوی، انقلابی و ارزش‌های خودش را در او متبلور و مجسم می‌دید.

کاظم جلالی، سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه در سخنان خود، چهار ویژگی را در خصوص مکتب شهید سلیمانی برشمرد و رمز تاثیرگذاری و ماندگاری وی را در منطقه و جهان در این چهار ویژگی دانست.

وی علاقه به وطن و مردم ایران، نوع دوستی فارغ از هر ملیت و نژاد، دشمن‌شناسی و مبارزه علیه تروریسم را ویژگی‌های مکتب سلیمانی دانسته و گفت: سردار سلیمانی به همین دلیل در میان مردم ایران و منطقه محبوب بود زیرا خود را وقف ایشان کرده بود.

در ادامه این وبینار، الکساندر دوگین، اندیشمند روسی در خصوص مفهوم شهادت در میان شیعیان سخنرانی کرد و گفت: قهرمانی تنها بخشی از مفهوم شهادت در این مکتب است.

دوگین افزود: بخش بزرگتری از مفهوم شهادت متکی بر پیامی است که شهید بر آن شهادت می‌دهد و از این حیث است که شهید نزد شیعیان زنده و جاوید است.

وی اظهار داشت: کشته شدن فرد در راه آرمان، گواهی بر وجود پروردگار است زیرا بدون وجود پروردگار فداکردن زندگی امری بی‌معناست.

لئونید اسلوتسکی، نماینده دومای روسیه و رئیس کمیته بین‌الملل این پارلمان نیز به عنوان سخنران بعدی این وبینار با تاکید بر اهمیت توسعه روابط ایران و روسیه در برابر یکجانبه‌گرایی غرب، این اتحاد را در راستای اهداف شهید سلیمانی دانسته و ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور به صورت روز افزون توسعه یابد.

در ادامه این وبینار، رسول عبداللهی، مدیر نمایندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در روسیه با استناد به آیات قرآن در توصیف شهید، سلیمانی را خدادوست، محبوب خدا، متواضع با مردم، مقاوم در مقابل دشمن و تلاشگر در راه خدا توصیف کرد و افزود: از ویژگی‌هایی که شهید سلیمانی را از فرد به مکتب و از شخص به شخصیت ارتقا داده بود می‌توان به اخلاص، آرامش، طمانینه، ولایتمداری، نبوغ نظامی و سلحشوری، قدرت تشخیص در اقدام به موقع، صاحب ذهنی منسجم، شخصیت فرامرزی و دارای درک حقیقت دنیا و آخرت اشاره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری جدی، رئیس مرکز اسلامی مسکو با بررسی مفهوم شهید در نگاه اسلام و با تایید سخنان دوگین در این زمینه گفت: شهید به غیر از عنصر قهرمانی حامل یک پیام است و این پیام را با شهادت خود منتشر می‌کند.

وی افزود: شهید سلیمانی مانند منبع شعله‌وری بود که شهادت ایشان منجر به توسعه شعله‌های آرمان و پیام وی در کل منطقه شد، به همین علت است که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی برای دشمنان ایشان خطرناک‌تر است.

در پایان این وبینار، دیمیتری یف سیف، رئیس انستیتو همگرایی اوراسیا و بشار جعفری، سفیر جمهوری عربی سوریه در فدراسیون روسیه نیز به سخنرانی پرداخته و از تلاش‌های سردار شهید در راه مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه قدردانی کردند.

وبینار «تأثیر نقش و مکتب شهید سلیمانی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی» برگزار شد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =