کد خبر : 316509
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵
-

نقش مهم آشوریان در همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان در ایران

نقش مهم آشوریان در همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان در ایران

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها به همراه علی‌اصغر عامری، معاون مرکز و خانم زهرا رشیدبیگی، رئیس گروه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدوکس و پروتستان، خانم هایده رستم‌آبادی، رئیس گروه گفت‌وگوی اسلام با مسیحیت کاتولیک و یهودیت و خانم قنادزاده، رئیس گروه ادیان شرقی به مناسبت میلاد باسعادت حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز «سال نو میلادی ۲۰۲۳» در کلیسای مار گیورگیز که مقر اسقف اعظم مارنرسای بنیامین، اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران است، حضور یافتند.

به گزارش عصرقائم، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اکبر ضیایی با اشاره به همزیستی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در ایران گفت: آشوریان در کنار برادران مسلمانشان در ایران همواره نقش مهمی را در همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان و سازندگی ایران اسلامی ایفاء کرده‌اند.

رئیس مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها افزود: ما در گفت‌وگوهای دینی به دنبال موضوعاتی برای گفت‌وگو هستیم که جزء دغدغه‌ها و چالش‌های زمان معاصر ماست. این موضوعات ممکن است با دغدغه‌ها و سؤالاتی که در جوامع دیگر رخ می‌دهد، متفاوت باشد.

وی در ادامه با ذکر مثالی عنوان کرد: مسأله جوانان، سبک زندگی، دنیوی گرایی، وجود نمادهای شیطان پرستی، همجنس گرایی در غرب اهمیت دارد ولی شاید اینها مسائل اصلی ما نباشند و در عوض ما با چالش‌های دیگری مواجه باشیم. ما می‌توانیم در سایه همکاری و همفکری با یکدیگر، این چالش‌ها را شناسایی کرده و راهکارهایی برای آنها بیابیم.

ضیایی اظهار داشت: ما درصدد تهیه نظام نامه موضوعاتی از چالش‌های حال حاضر جامعه خودمان هستیم و می‌توانید موضوعاتی که در جوامع خودتان مسئله است را به این مرکز منعکس کنید تا در نظام نامه جامعی که در حال تهیه است، لحاظ شود.

مارنرسای بنیامین، اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری ایران نیز در سخنانی، مطرح کرد: ما با همکاری مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها، اقدامات مهمی انجام دادیم. این مرکز هدف بسیار والایی دارد و در جهت دستیابی به این اهداف، تلاش و پشتکار فراوانی کرده است.

وی تأکید کرد: ما در ابتدا باید دغدغه‌ها و آسیب‌ها را شناسایی کنیم و سپس در پی پیدا کردن راهکارهایی برای آن باشیم.

اسقف اعظم مارنرسای بنیامین در ادامه به برخی از پژوهش‌های در حال انجام در این جامعه پرداخت و تمایل خود را برای همکاری با این مرکز ابراز کرد.

نقش مهم آشوریان در همزیستی مسالمت‌آمیز میان پیروان ادیان در ایران
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =