کد خبر : 316479
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
-

زندگی‌نامه «پله» پرفروش شد

زندگی‌نامه «پله» پرفروش شد

با درگذشت «پله» ستاره سابق دنیای فوتبال در ۸۲ سالگی، کتاب زندگی این اسطوره ورزشی در صدر فهرست پرفروش‌ها در آمریکا قرار گرفت.

به گزارش عصرقائم، به نقل از ورایتی، «پله»، اسطوره فوتبال جهان که این ورزش را در سطح بین المللی محبوب کرد، روز پنجشنبه در سن ۸۲ سالگی درگذشت و اکنون مردم در سراسر جهان به دنبال یافتن اطلاعات بیشتر در مورد زندگی این ورزشکار محبوب از طریق کتاب زندگی‌نامه او هستند.

«پله» در کتاب «چرا فوتبال مهم است: نگاهی به بیش از شصت سال فوتبال بین‌المللی» که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، مسیر ظهور خود به عنوان یک ستاره زمین فوتبال را دنبال می‌کند، از خیابان‌های فقرزده سائوپائولو تا سه بار برنده شدن جام جهانی. او همچنین به کار خود در مبارزات حقوق بشری، به ویژه کمک به کودکان فقیر در برزیل اشاره می کند که باعث شد او به عنوان سفیر سازمان ملل انتخاب شود و نشان شوالیه افتخاری از بریتانیا دریافت کند.

«پله» در طول دوران حرفه‌ای خود که به طور جدی در سن ۱۵ سالگی شروع کرد، چندین رکورد را شکست. ۱۲۷۹ گل او در ۱۳۶۳ بازی حرفه‌ای یک رکورد جهانی گینس است. او تنها بازیکنی در جهان است که سه بار قهرمان جام جهانی فوتبال شده است و در دوران بازی خود، پردرآمدترین ورزشکار جهان محسوب می‌شد.

پس از قهرمانی در جام جهانی ۱۹۵۸، «پله» ملقب به پادشاه (O Rei) شد و به طور گسترده به عنوان بهترین بازیکن این ورزش در نظر گرفته شد. این عنوان غیررسمی در تمام دوران حرفه‌ای او باقی ماند تا اینکه وی در سال ۱۹۷۷ بازنشسته شد و تا زمان مرگش به عنوان سفیر جهانی ورزش به فعالیت ادامه داد.

کتاب «چرا فوتبال مهم است: نگاهی به بیش از شصت سال فوتبال بین‌المللی» در ۳۰۴ صفحه توسط پله و با همکاری «برایان وینتر» نوشته شده و توسط انتشارات پنگوئن رندوم هاوس منتشر شده است.

زندگی‌نامه «پله» پرفروش شد

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 − یک =