کد خبر : 316473
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
-

انفجارهای بی‌سابقه در کی‌یف

انفجارهای بی‌سابقه در کی‌یف

درحالی که کی‌یف امروز (شنبه) شاهد انفجارهای بی‌سابقه‌ای بوده است، رئیس جمهوری روسیه در سخنانی به مناسبت سال جدید میلادی گفت که غرب به دنیا دروغ گفت و از اوکراین برای تجزیه و تضعیف روسیه استفاده کرد.

به گزارش عصرقائم، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد: نخبگان غربی چندین سال به دروغ به ما درباره اهداف صلح آمیز خود از جمله حل و فصل درگیری در دونباس اطمینان دادند، اما در واقع نئونازی‌ها را تشویق کردند تا اقدامات تروریستی نظامی و آشکار علیه غیرنظامیان در جمهوری‌های خلق دونباس انجام دهند.

پوتین افزود: غرب درباره صلح دروغ گفت و برای تجاوز آماده می‌شد. نخبگان غربی از اوکراین و مردم آن برای تضعیف و تجزیه روسیه استفاده می‌کنند، اما ما به کسی اجازه انجام این کار را نداده‌ایم و نخواهیم داد.

وی همچنین گفت: روس‌ها شجاعت و عزت خود را نشان دادند و از نیروهای روسی شرکت کننده در عملیات نظامی در اوکراین حمایت کردند. ما با هم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد و کشورمان را نجات خواهیم داد تا بزرگ و مستقل باقی بماند.

رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی سال نو خود از یک مقر نظامی همچنین خطاب به روس‌ها گفت: سال جاری سال رویدادهای مهمی بود که پایه‌های آینده و استقلالی را که روسیه برای محافظت از مردمش در سرزمین‌های تاریخی خود برای آن می‌جنگد، گذاشت.

وی خطاب به شهروندان گفت: این سال یک سال با حوادث واقعا سرنوشت ساز بوده است؛ آنها به مرزی تبدیل شده‌اند که اساس آینده مشترک ما، استقلال واقعی ما را می‌گذارد. این چیزی است که ما امروز برای آن می‌جنگیم و از مردم خود در سرزمین‌های تاریخی خود در مناطق جدید فدراسیون روسیه محافظت می‌کنیم.

پوتین همچنین به روس‌ها اطمینان داد که حقیقت “تاریخی” در کنار مسکو است.

پوتین افزود: حقیقت اخلاقی و تاریخی طرف ماست.

وی تاکید کرد: روسیه از سال ۲۰۱۴ تحت تحریم به سر می ‌رد، اما امسال غرب اعلام جنگ تحریم‌ها کرده است، با این حال نتوانسته است به اهداف خود دست یابد.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: نخبگان غربی سال ها ریاکارانه به ما در مورد اهداف صلح‌آمیز خود، از جمله حل مناقشه پیچیده در دونباس، اطمینان می‌دادند، در واقع، آنها نئونازی‌ها را به هر طریق ممکن تشویق می‌کردند که به اقدامات نظامی و صرفاً تروریستی علیه شهروندان صلح‌جو ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر منابع خبری از وقوع انفجارهای شدید در کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند.

شبکه اسکای نیوز عربی انفجارهای امروز را که مصادف با آخرین روز ۲۰۲۲ است بسیار شدید و بی‌سابقه خوانده است.

انفجارهای بی‌سابقه در کی‌یف/ پوتین: غرب به جهان دروغ گفت
تصویر آرشیوی است

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 + 7 =