کد خبر : 316416
تاریخ انتشار : جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ - ۸:۳۰
-

پهلوگیری نخستین کشتی و اتوبوس دریایی طی هفته آینده در مازندران

پهلوگیری نخستین کشتی و اتوبوس دریایی طی هفته آینده در مازندران

استاندار مازندران با بیان اینکه در هفته آینده اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای مازندرانی خزر پهلو خواهد گرفت، گفت: حدود ۳۶ طرح گردشگری در کوه دماوند برنامه ریزی شده که با تحقق این امر، این قله به بزرگ‌ترین مرکز گردشگری بین المللی تبدیل خواهد شد.

به گزارش عصرقائم، سیدمحمود حسینی‌پور در آیین افتتاح هتل برج ساعت بابلسر اظهار کرد: هدف‌گذاری ما این است که مازندران مقصد گردشگری بسیاری از مسلمانان جهان شود که برای تحقق این امر باجدیت تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: تا پایان دولت سیزدهم حضور ۲ میلیون گردشگر خارجی در استان هدف‌گذاری شده است و در زمان حاضر مازندران با وجود برخورداری از ظرفیت‌های منحصر به فرد گردشگری پذیرای سالانه ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی است.

استاندار مازندران؛ خاطر نشان کرد: حدود ۳۶ طرح گردشگری در کوه دماوند با سرمایه گذاری بخش خصوصی برنامه ریزی شده که با تحقق این امر این قله به بزرگ‌ترین مرکز گردشگری بین المللی تبدیل خواهد شد.

مقام عالی دولت در مازندران، ادامه داد: ۲۱ درصد جمعیت کشور به فاصله سه ساعت به مازندران می‌رسند که باید از این منبع انسانی برای رونق اقتصادی با محوریت گردشگری نهایت بهره را برد.

حسینی‌پور با بیان اینکه، وجود ۴۷۰ کیلومتر نوار ساحلی ظرفیت قابل توجه گردشگری در استان است، تصریح کرد: در سال‌های گذشته حتی یک کشتی مسافربری نداشتیم، اما در هفته آینده اولین کشتی و اتوبوس دریایی در دریای مازندرانی خزر پهلو خواهد گرفت و مسافران دریایی رامسر تا گلوگاه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: مجوز خرید یک فروند کشتی کروز برای مازندران اخذ شده است و ارزان ترین نوع سفر مسافران و گردشگران به کشورهای منطقه و برعکس سفر دریایی است که باید برای تحقق این امر تلاش کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه، ساخت بزرگ‌ترین آزادراه دریایی با مشارکت یک سرمایه‌گذار در استان مازندران در دستور کار است، گفت: از تمام سرمایه‌گذاران به پاس حضور فعالانه در طرح های اقتصادی استان نهایت قدردانی را دارم.

مقام عالی دولت در مازندران، اعلام کرد: بانک ملی در ساخت آزاد راه قائمشهر به ساری هم مشارکت قابل توجهی دارد و از این بانک به دلیل نقش فعال در اجرای طرح های زیرساختی استان نهایت قدردانی را دارم.

حسینی پور با بیان این که، مازندران جایگاه ممتازی در کریدور شمال جنوب دارد، گفت: مازندران به دلیل برخورداری از سه بندر منحصر به فرد استان محوری در کریدور شمال جنوب است.

وی اذعان کرد: متاسفانه سال‌های سال به خاطر این که نگاه غرب دچار کدورت نشود، ظرفیت بازار cis را از دست دادیم؛ اما با برقراری ارتباط با کشورهای منطقه و عضویت ایران در سازمان شانگهای درصدد افزایش صادرات و توسعه روابط اقتصادی و تجاری در منطقه هستیم.

استاندار مازندران متذکر شد: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در استان با آینده درخشانی مواجه خواهد بود و ما تاکنون سه همایش فرصت های سرمایه گذاری برگزار کردیم و چهار همایش دیگر تا پایان اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

حسینی پور در پایان یادآور شد: در مازندران صنایع بزرگ نداریم، اما واحدهای صنعتی کوچک و متوسط خوبی داریم که روند توسعه استان را هموار کرده اما ساخت یکی دو واحد صنعتی بزرگ در استان در دستور کار است.

پهلوگیری نخستین کشتی و اتوبوس دریایی طی هفته آینده در مازندران/«دماوند» به بزرگ‌ترین مرکز بین‌المللی گردشگری تبدیل می‌شود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 5 =